  • 21. Data: 2020-04-17 10:23:59
    Temat: Re: Alternatywne tusze do drukarek - skąd oni biorą głowice?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Thu, 16 Apr 2020 22:42:52 +0200, sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    >Niby kto je produkuje? Przecież wcześniej ustaliliśmy, że nie
    >istnieją alternatywne dysze bo tylko HP ma technologię ich produkcji.

    Jeszcze pare innych firm robi plujki, to ogolnie maja technologie.
    Niektore poszly w inne sciezki, jakies piezo.

    Ogolnie - wydaje sie, ze jest kilka firm, ktore potrafilyby to zrobic,
    tylko czy im sie chce.
    Rynek duzy, ale czy nie naruszaloby to patentow ?

    A dalej ... HP pewnie tez nie robi wsystkiego sam, tylko podzespoly
    kupuje.
    I moze da sie zamowic je u dostawcow.

    Tak czy inaczej - nie jest to robota dla malej polskiej firemki, ale
    moze Chinczycy potrafia ...

    J.

  • 22. Data: 2020-04-17 10:57:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Apr 2020 10:23:59 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ogolnie - wydaje sie, ze jest kilka firm, ktore potrafilyby to
    > zrobic,
    > tylko czy im sie chce.
    > Rynek duzy, ale czy nie naruszaloby to patentow ?

    Pisząc "tylko HP ma technologię ich produkcji" również mialem na
    myśli prawa/licencje/patenty.
    Stąd nadal kwestia dla mnie nie jasna o co oskarżył HP Black Point
    skoro oni tylko regenerowali bo nic innego (czytaj produkować
    identyczne głowice) robić nie mogli.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2020-04-17 14:32:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu 2020-04-16 o 18:16, Marek pisze:
> [...]
    on-i-ab-i-pozew-przeciwko-black-point,nId,773407

    już nie bo podpisali ugodę

    >no właśnie o to chodzi, ze importowały fabrycznie nowe zamienniki a
    >nie regenerowane oryginały

    "Dodatkowo informujemy, że Black Point opiera się w swojej
    działalności głównie na reprodukcji zużytych wkładów do drukarek,
    który to proces nie tylko nie narusza praw patentowych, lecz także
    chroni środowisko naturalne - uwalnia je od milionów sztuk odpadów w
    postaci zużytych kartridży. Tym samym jesteśmy w stanie zaopatrywać
    naszych partnerów handlowych, a pośrednio i użytkowników, w bezpieczne
    patentowo i ekologiczne produkty".

    Ale ... ugode zawarto z Action i AB.

    Ale ... jesli to produkuja, to pewnie bedzie na aliexpress.
    Tylko jak sie dopatrzec - regenerowany, czy "nowka sztuka" :-)

    >napisałem czemu nie polecam ani nie kupuję. Bo nie ma do nich
    >zamienników bo sami je uwalili. Więc niech spadają na drzewo. Polecam
    >za to Brothera z którymi od zawsze mam pozytywne doświadczenia
    >(szczególnie przez pryzmat zamienników). Oczywiście brother też się
    >zabezpiecza ale nie leci hamerykańskim stylem pozywając wszystko i
    >wszystkich.

    W laserowkach zabezpieczenie bylo smieszne ... ale byc moze
    opatentowane :-)

    J.

  • 24. Data: 2020-04-17 14:47:23
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-04-17 o 10:04, Marek pisze:

    > Niby kto je produkuje? Przecież wcześniej ustaliliśmy, że nie istnieją
    > alternatywne dysze bo tylko HP ma technologię ich produkcji.

    Kto ustalił? bo nie ja. Chinole mają technologię opanowaną bardzo dobrze
    - w końcu to oni sami to produkują..............

  • 25. Data: 2020-04-17 15:18:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Pisząc "tylko HP ma technologię ich produkcji" również mialem na
    >myśli prawa/licencje/patenty.

    Patent to jeszcze nie technologia :-)

    >Stąd nadal kwestia dla mnie nie jasna o co oskarżył HP Black Point
    >skoro oni tylko regenerowali bo nic innego (czytaj produkować
    >identyczne głowice) robić nie mogli.

    Oskarzyc to mogli o cokolwiek, ale
    "Nasza firma nie wprowadza do obrotu produktów naruszających prawa
    patentowe producentów drukarek ani nie posiada ich w magazynie.
    Potwierdziła to wizja lokalna przeprowadzona przez komornika sądowego
    w towarzystwie przedstawiciela HP w czerwcu 2012 roku. Zarzuty
    formułowane przez HP odrzucamy w toczącym się procesie."

    Trzeba by doszukac jak sie skonczylo.
    https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,19853735
    ,hewett-packard-wygral-z-wroclawska-firma-w-sadzie.h
    tml
    "Amerykański gigant HP pozwał wrocławskiego producenta zamienników
    tuszów do drukarek o pół miliona złotych, zarzucając im nieuczciwą
    konkurencję. Po trzech latach sporu zapadł wyrok
    Sąd uznał powództwo HP, ale tylko częściowo, a właściwie w niewielkim
    stopniu, przyznając w uzasadnieniu, że w 93 proc. zarzutów stawianych
    wrocławskiej firmie nie ma odbicia w dowodach. Niemniej sąd uznał
    część roszczeń i nakazał wrocławskiej firmie wypłacić amerykańskiemu
    gigantowi nieco ponad 60,5 tys. "

    https://blackpoint.pl/black-point-narusza-praw-paten
    towych-wygrywa-proces-hewlett-packard/

    "Black Point nie narusza praw patentowych i wygrywa proces z
    Hewlett-Packard
    Sąd Apelacyjny we Wrocławiu nie podzielił zarzutów Hewlett-Packard
    przeciwko
    Black Point S.A. i 19. października br. oddalił w całości jego
    apelację, utrzymując w
    mocy korzystne dla spółki Black Point rozstrzygnięcie Sądu Okręgowego.
    Sąd
    potwierdził w wyroku, iż nie ma podstaw żeby sądzić, że produkty Black
    Point
    naruszają prawa patentowe Hewlett-Packard, co wynika z szeregu dowodów
    zgromadzonych w sprawie. W związku z uprawomocnieniem się wyroku
    i oddaleniem apelacji w całości, Sąd Apelacyjny nakazał
    Hewlett-Packard zapłatę na
    rzecz Black Point S.A. kosztów postępowania apelacyjnego."

    Tym niemniej
    "W ramach ugody Action i AB przyznały, że patenty HP są ważne i
    podlegają ochronie. Action i AB zobowiązały się do zaprzestania
    sprzedaży wkładów atramentowych naruszających prawa własności
    intelektualnej HP, zarówno na terenie Polski, jak i innych krajów, w
    których spółki te prowadzą swoją działalność. Action zwróciła HP część
    kosztów związanych z dochodzeniem przez HP swoich praw. W ugodzie
    pomiędzy HP i AB zawarto postanowienie o zniszczeniu wszelkich zapasów
    produktów posiadanych przez AB, które naruszają prawa własności
    intelektualnej wynikające z patentów HP. "

    Postraszyli prawnikiem i sie firmy ugiely, czy naprawde sprowadzali
    jakies zamienniki ?
    Przy czym ... te "patenty HP" to moga tez byc wzory uzytkowe.

    Wspomniana tam marka Activejet ma sie dobrze, i zamienniki do HP
    oferuje.
    Mozna tak
    https://www.activejet.pl/produkt/tusz-do-drukarki-hp
    -zastepuje-tusz-hp-56-c6656a-ah56r

    a mozna tak - to jeden z typow objety ugodą
    https://www.activejet.pl/produkt/tusz-do-drukarki-hp
    -zastepuje-tusz-hp-56-c6656a-ah56r

    cena - taka sobie.

    "Większość atramentowych głowic drukujących Activejet oparta jest na
    komponentach z Europy.
    Nie tylko sama głowica drukująca, ale również inne komponenty takie
    jak atrament pochodzą z Europy.

    Tusze Activejet zastępują najbardziej popularne modele do drukarek Hp,
    Lexmarka, Epsona, Brothera, Canona.
    Produkty występują w dwóch wersjach: Premium (fabrycznie nowy w
    technologii regeneracji)
    oraz Supreme (fabrycznie nowy oparty na nowych komponentach). "

    Tu akurat Premium :-)

    Przy czym ... regenerowany kartridz z fabryki HP w Europie, to
    niewatpliwie "na komponentach z Europy" :-)
    Tylko czy HP ma tu jakas fabryke ?
    No moze i ma - kartridze robi, a glowica drukujaca w nim nie musi juz
    europejska byc :-)

    Czyli szukamy tuszu do HP w wersji Supreme ... ale to moze byc byc
    mission impossible :_)

    J.

  • 26. Data: 2020-04-17 16:52:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Apr 2020 15:18:21 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyli szukamy tuszu do HP w wersji Supreme ... ale to moze byc byc
    > mission impossible :_)

    Pytanie czy ten Supreme to dotyczy HP?

    --
    Marek

  • 27. Data: 2020-04-17 17:51:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Pytanie czy ten Supreme to dotyczy HP?

    Za duzo robia tych tuszy, zeby wszystkie sprawdzic.

    Zreszta moze nie ma co szukac, w swietle ugody :-)

    Ale ciekaw jestem - Chinczycy to potrafia wyprodukowac czy nie ?

    Takie np
    https://www.aliexpress.com/item/32806623151.html

    A jesli tylko napelniaja ... to skad biora oryginaly ?

    Recykling w Europie taki mocny, ze oryginaly sa, czy w samych Chinach
    wystarczajaco duzo tych drukarek sprzedano bogatym klientow, co kupuja
    oryginalne tusze.

    czy 2zl wystarczaja ?
    https://pryzmat.com/www/pl/cennik-skupu-tusze

    J.

  • 28. Data: 2020-04-17 21:38:56
    Od: g...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > wrocławskiej firmie nie ma odbicia w dowodach. Niemniej sąd uznał
    > część roszczeń i nakazał wrocławskiej firmie wypłacić amerykańskiemu

    Czyli przed 2012r blek piont pozwalał sobie na zbyt wiele. Co to mogło być?
    Na opakowaniu nasmyrali "w 100% oryginał"? Pewnie coś w ten deseń.
    Prawniki blek pionta przegięli pałę albo nie dopilnowali tego co może
    być na opakowaniu. Inżyniery HP dali dupy niedostatecznie zabezpieczając
    wkład:)

    Całość obija się o czas przed 2012r.
    https://www.money.pl/gielda/komunikaty/474357.html

    I Blek Pionint i HP chwalą się zwycięstwem:)

    Reszta pozwanych przez HP? Reszta to mięczaki. Trza być twardym! Z jajem!