  • Data: 2022-10-04 16:09:14
    Temat: Re: [Ankieta] Czemu jeździsz tak wolno?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/10/2022 15:52, ii wrote:
    > Według Ciebie ludzie liczą energię kinetyczną?

    Wystarczy, że zdają sobie sprawę z v^2.

    > Jak nie wierzysz
    > to zapytaj osób ze swojego otoczenia.

    Wszystkie osoby, które o to pytałem, z mojego otoczenia zawodowego,
    znają tą zależność i wiedzą w praktyce że zależnośc nie jest liniowa.

    Byś może to kwestia jakoci otoczenia. Niektórzy mają ch..e otoczenie.

    > No i teraz uświadom sobie, że wszyscy poruszamy się z prędkością
    > 1600km/h .

    Względem czego i czy grozi nam zderzenie i czy możemy zwolnić? Jeśli
    względem niczego w lini prostej, to nie ma znaczenia. Możesz sobie
    dopisać jeszcze kilka zer, nic to nie zmienia.

    > Ale jakie zderzenie?

    Z drzewem, tirem lub Twizzy.

    > Nie tylko nie wszyscy ale zasadniczo nikt :-)

    Dokładnie. Stąd takie stada debili na drogach.

    > Ale oni nie jadą 100km/h tylko 80 :-) Nie zrozumiałeś artykułu
    > rozpoczynającego ten wątek?

    100/200 tylko po to, aby się łatwiej wyobraźnia ruszała.

    Może Cie zszkokuje, ale stosunek między 100 a 80 to pótora, w energi
    kinetycznej. Innymi słowy przyspieszając tutaj o ~20% zwiększasz
    obrażenia o ~50%.

    > Doceniam, że się wypowiadasz, ale ... rozważ czy to naprawdę jest tak,
    > jak piszesz. Czy przesiedliśmy się z koni do samochodów by bardziej
    > ryzykować czy może np. mniej.

    Czy aby zmienić prędkosć z 80 na 100 przesiadasz się z roweru do samochodu?