    From: t-1 <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Antena zwarta do masy?
    Date: Fri, 27 Nov 2020 22:13:55 +0100

    W dniu 2020-11-27 o 20:49, Arrmii pisze:
> [...]
    https://eu.mouser.com/datasheet/2/23/Beltii-SR4G013-
    PS-1.0-1003555.pdf

    > zawsze antena dla mnie to był przysłowiowy kawał druta podłączony do wejścia
    odbiornika, ale jeśli nie widzisz w tym niczego dziwnego, to uwierzę na słowo i
    zrobię tak jak zalecają :)

    > a.

    Nie chciał bym być tu jednak sprawcą jakiegoś błędu konstrukcyjnego.
    Podłączenie PIN1 do masy brzmi wieloznacznie.
    Jako wyprowadzenie niewątpliwie jest zasilaniem dipola przez filtr Pi
    dopasowujący impedancję a więc z zasady nie może być uziemione.
    Jako dipol jest w środku zwarty do masy, co nie przeczy fizyce skoro
    jest tam 0 napięcia i max. prądu.