    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Apple wkracza w 21 w...
    Date: Tue, 4 Jun 2019 10:07:43 +0000 (UTC)

    Dnia 04.06.2019 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

    > Taki model biznesowy obrali. Ktoś bronił innym obrać podobny? To

    Zgadza się. I niektórzy takowi model biznesowy wybierają, zwykle
    z własnościowymi systemami- choć raczej w przypadku "dumbphone'ów".

    > przeciez nawet nie chodzi o to co kto zrobił a o prosty fakt, że
    > skutkuje to takimi a nie innymi konsekwencjami. Tak jak napisałem

    Tu zgoda- jeśli robisz coś od a do z (telefon/komputer razem z OS)
    - masz większą kontrolę, możesz dopasować jedno do drugiego i sam
    za to odpowiadasz- nie "świecisz oczami" za to, że producent
    telefonu, któremu (sprze)dałeś licencję na system psuje Ci
    reputację dołączając preinstalowane śmieci lub też aplikując
    tenże system na żałośnie niewydajnym hardware.

    Aczkolwiek nikt Ci nie broni kupić np. Pixela.

    > wcześnie, to cecha. Cechą iOS jest duża restrykcyjność i zwiększone z
    > tym większe bezpieczeństwo. Cechą Androida jest stosunkow mała
    > restrykcyjność i związane z tym mniejsze bezpieczeństwo. Zrozum, ja nie

    Ale to już niezupełnie prawda. Android ma zupełnie przyzwoitą
    piaskownicę i sensowne uprawnienia- żadna zainstalowana aplikacja
    nie będzie znać Twoich kontaktów ani lokalizacji, jeśli jej
    wprost nie pozwolisz.

    Z czego ma wynikać ta mityczna przewaga iOS w zakresie bezpieczeństwa?
    Z tego, że nie wgrasz sobie empetrójek na kartę sd? :-)

    Oczywiście śmieci w sklepie to inna inszość- choć można oczywiście
    zastanawiać się, czy user dający aplikacji "latarka" dostęp do kontaktów,
    esemesów i lokalizacji jest choćby odrobinę rozgarnięty.

    Więc to nie tyle różnica między systemami, ile sklepami
    (App Store/Google Play). BTW na PC jakoś nikt nie narzeka na otwarty
    model- możesz sobie bez problemu zainstalować soft od Ziutex sp. z o.o.
    bez oficjalnego błogosławieństwa MS.

    > polemizuję z tym czy innym podejście, a po prostu stwierdzam określoną
    > właściwość :) I obie mi się nie widzą, bo jedna za bardzo restrykcyjna,
    > a druga za mało.

    Ale jaką chciałbyś mieć "trzecią drogę"? Albo producent myśli za Ciebie
    i dba o to, żebyś sobie krzywdy nie zrobił, albo to Ty jesteś dorosły
    i wiesz co robisz. Chciałbyś, żeby producent dbał o Ciebie, ale nie
    za bardzo? ;-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.