    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 20 Feb 2023 14:58:47 -0800 (PST)
    Subject: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    poniedziałek, 20 lutego 2023 o 13:26:10 UTC-6 J.F napisał(a):
    > ale to tak rozumiem przez jakies 2 dni?
    > A nie, ze na swiezo naładowany akumulatorze nie możesz 5 razy odpalic
    > silnika?

    Sytuacje sa rozne. Ujalem to dosyc dramatycznie ale tak, czasem naladowany w domu
    akumulator po wsadzeniu w auto dziala ok a po tygodniu kreci doslownie 3-4 razy i
    odmawia dalszego krecenia.
    Oczywiscie temperatury nie pomagaja bo zazwyczaj jest zimniej niz -15 ale to juz
    detal. Ogolnie aku ma w tym scenariuszu duzo za mala pojemnosc nawet zakladajac ze
    jakies uplywy w instalacji sa (choc raczej nic powaznego bo to proste auto i po
    wymianie aku na nowy ze sklepu sytuacja sie nie powtorzyla).

    > Mimo wszystko, ja bym podrążył, ze do objawów pasuje:
    > -brak ładowania,
    > -duzy prąd spoczynkowy
    > -zwarta cela.

    W tym celu kupilem te mierniki napiecia z ladowarka usb co sie wtyka do gniazda
    zapalniczki (oczywiscie nie na stale, wtykam po wejsciu do auta zeby zobaczyc jakie
    napiecie ma aku w spoczynku z rana, to samo maja robic inni kierowcy)

    > I jeszcze moze brudne klemy, ale to tylko we fiatach :-)

    A to roznie. Widzialem niefiaty z felerami tego typu. U mnie klemy sa czyste i suche.
    Zadnej wazeliny tawotu itp.

    Nawet im ryjki myje zeby jakis mikro uplywow po syfie z wierzchu nie bylo...

    Ten aku co wyjalem i niby mial miec mniejsza pojemnosc to po 3 tygodniach w piwnicy
    doladowal sie w jakies 15 minut ladowarka...

    odbiornika ciagnacego sobie powoli prad.

    oraz te male prady uplywu jesli wystepuja.
    > Ktos sie o cos podobnego pytal na p.m.s - nie ty?
    > Niestety cos mi prywatne archiwum wcieło.

    Temat jest sezonowy, sledze takie ale nic mi madrego nie wpadlo w oko. No poza
    standardowymi radami jak sie o aku dba i diagnozuje...

    > Esp pomoże, ale sam troche bierze.

    Dam tam jakies 18650 zeby mial swoje zasilanie.

    prady sa dla mnie malym problemem.

    > Moze nie trzeba - z napięcia mozna wywnioskowac, co sie dzieje.
    >
    > Duzo daje woltomierz w gniazdku zapalniczki - widac jakie napiecie
    > ladowania w czasie jazdy, widac jakie napiecie po postoju ..

    Tak teraz robimy. Ale wicie, rozumicie, jak tu 4 ludzi upilnowac aby do kajeta pisali
    napiecie?
    A esp moze ogarnie i zrzuci dane raz na dzien...