-
X-Received: by 2002:a25:9c07:0:b0:905:d0a5:3ff6 with SMTP id
c7-20020a259c07000000b00905d0a53ff6mr2166644ybo.322.1676933927923; Mon,
20 Feb 2023 14:58:47 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:9c07:0:b0:905:d0a5:3ff6 with SMTP id
c7-20020a259c07000000b00905d0a53ff6mr2166644ybo.322.1676933927923; Mon,
20 Feb 2023 14:58:47 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer03.iad!fee
d-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.goog
le.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Mon, 20 Feb 2023 14:58:47 -0800 (PST)
In-Reply-To: <1f6wp8jy910de$.1usouvwz09lv3$.dlg@40tude.net>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=24.77.110.106;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 24.77.110.106
References: <8...@g...com>
<1f6wp8jy910de$.1usouvwz09lv3$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <4...@g...com>
Subject: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
Injection-Date: Mon, 20 Feb 2023 22:58:48 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5242
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:778477
[ ukryj nagłówki ]poniedziałek, 20 lutego 2023 o 13:26:10 UTC-6 J.F napisał(a):
> On Mon, 20 Feb 2023 11:02:03 -0800 (PST), ptoki (ptoki) wrote:
> > Tradycyjnie, jak to co trzy dni pytanie o akumulator :)
> > Sytuacja:
> > Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc
> > (naladowany w domu odpala 2-3 razy i potem widac ze idzie mu coraz
> ale to tak rozumiem przez jakies 2 dni?
> A nie, ze na swiezo naładowany akumulatorze nie możesz 5 razy odpalic
> silnika?
Sytuacje sa rozne. Ujalem to dosyc dramatycznie ale tak, czasem naladowany w domu
akumulator po wsadzeniu w auto dziala ok a po tygodniu kreci doslownie 3-4 razy i
odmawia dalszego krecenia.
Oczywiscie temperatury nie pomagaja bo zazwyczaj jest zimniej niz -15 ale to juz
detal. Ogolnie aku ma w tym scenariuszu duzo za mala pojemnosc nawet zakladajac ze
jakies uplywy w instalacji sa (choc raczej nic powaznego bo to proste auto i po
wymianie aku na nowy ze sklepu sytuacja sie nie powtorzyla).
> > gorzej) a czasem jakby nie byl doladowywany przez samochod (auto
> > jezdzone wczoraj i odpalone raz na 50km dzis nie odpala) albo
> > jakby gdzies jakas uplywnosc byla (podobnie jak wyzej)
> >
> > I zanim ktos zacznie drazyc, mam do ogarniecia wiecej niz 5 aut
> Mimo wszystko, ja bym podrążył, ze do objawów pasuje:
> -brak ładowania,
> -duzy prąd spoczynkowy
> -zwarta cela.
>
W tym celu kupilem te mierniki napiecia z ladowarka usb co sie wtyka do gniazda
zapalniczki (oczywiscie nie na stale, wtykam po wejsciu do auta zeby zobaczyc jakie
napiecie ma aku w spoczynku z rana, to samo maja robic inni kierowcy)
> I jeszcze moze brudne klemy, ale to tylko we fiatach :-)
A to roznie. Widzialem niefiaty z felerami tego typu. U mnie klemy sa czyste i suche.
Zadnej wazeliny tawotu itp.
Nawet im ryjki myje zeby jakis mikro uplywow po syfie z wierzchu nie bylo...
Ten aku co wyjalem i niby mial miec mniejsza pojemnosc to po 3 tygodniach w piwnicy
doladowal sie w jakies 15 minut ladowarka...
> > uzywanych przez rozne osoby i chcialbym nieco widziec co sie dzieje
> > z tymi akumulatorami zanim problem sie pojawi a nie chce mi sie
> > dlubac co miesiac i badac kazde auto osobno.
> >
> > Zadanie:
> > Dowiedziec sie czy akumulator zdrowy i czy auto nie ma jakiegos nerwowego
odbiornika ciagnacego sobie powoli prad.
> >
> > Warunki:
> > Szpej na wifi (esp siakies), wlasne zasilanie, mierzacy napiecie na akumulatorze
oraz te male prady uplywu jesli wystepuja.
> Ktos sie o cos podobnego pytal na p.m.s - nie ty?
> Niestety cos mi prywatne archiwum wcieło.
>
Temat jest sezonowy, sledze takie ale nic mi madrego nie wpadlo w oko. No poza
standardowymi radami jak sie o aku dba i diagnozuje...
> Esp pomoże, ale sam troche bierze.
Dam tam jakies 18650 zeby mial swoje zasilanie.
> > Samochod ma byc nie modyfikowany. Znaczy sie dopuszczam jakas cewke
> > nawinieta na ujemny/dodatni kabel z akumulatora albo podlaczenie
> > sie pod ten kabel aby mierzyc napiecie ale nie chce za bardzo
> > kombinowac z dzielnikami napiecia ktore by mi akumulator
> > wyladowywaly.
> >
> > Problem:
> > O ile wiekszosc spraw jest do ogarniecia za doslownie pisiont zloty to te male
prady sa dla mnie malym problemem.
> >
> > Nie wiem jak je zmierzyc wiarygodnie i ze znosna rozdzielczoscia
> > (dajmy na to 10-20mA ) tak aby moc calosc zmontowac w domowym
> > zaciszu i za psi pinionc.
> Moze nie trzeba - z napięcia mozna wywnioskowac, co sie dzieje.
>
> Duzo daje woltomierz w gniazdku zapalniczki - widac jakie napiecie
> ladowania w czasie jazdy, widac jakie napiecie po postoju ..
>
Tak teraz robimy. Ale wicie, rozumicie, jak tu 4 ludzi upilnowac aby do kajeta pisali
napiecie?
A esp moze ogarnie i zrzuci dane raz na dzien...
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.23 00:07 ptoki (ptoki)
- 21.02.23 07:13 PiteR
- 21.02.23 08:19 ptoki (ptoki)
- 21.02.23 10:16 Janusz
- 21.02.23 12:31 Wiesiaczek
- 21.02.23 15:50 Adam
- 21.02.23 16:30 LordBluzg(R)??
- 21.02.23 17:36 LordBluzg(R)??
- 21.02.23 18:08 Wiesiaczek
- 21.02.23 18:58 Zenek Kapelinder
- 21.02.23 19:58 LordBluzg(R)??
- 21.02.23 20:31 PiteR
- 21.02.23 21:50 ToMasz
- 21.02.23 22:12 LordBluzg(R)??
- 22.02.23 05:36 ptoki (ptoki)
Najnowsze wątki z tej grupy
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
- Jak działa domofon?
- Co oni mierzą miernikiem
Najnowsze wątki
- 2025-11-01 Warszawa => System Administrator <=
- 2025-11-01 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-11-01 Warszawa => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-11-01 Prokuratura Barszczyka rozpatruje czy prawo uchwalone przez pisowców jest dobre czy złe
- 2025-11-01 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-11-01 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-11-01 William Shockley, co-inventor of the transistor
- 2025-10-31 Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- 2025-10-31 Warszawa => Starszy Konsultant SAP - obszar PP <=
- 2025-10-31 Zamek elektroniczny
- 2025-10-31 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-10-31 Warszawa => Senior SAP Consultant - PP area <=
- 2025-10-31 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-10-31 Warszawa => Engineering Manager (doświadczenie w branży lotniczej lu
- 2025-10-30 Był neosędzia w składzie jest cofka w apelacji [dożywocie za potrójne zabójstwo]




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei