    Date: Fri, 30 Jul 2021 18:58:50 +0200
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Automat w górach.

    > Nie wiem - dsg po górach nie jeżdziłem ale volvo 2,5t z hydrokinetykiem
    > to też padaka. Znaczy da się jeździć bo mocy i momentu to ma stosunkowo
    > dużo, ale prawda jest taka że ogólnie lepiej jechał jak mu na "manualu"
    > trójkę zapiąłem i nie ruszałem;) Generalnie jak ktoś lubi prowadzić a
    > nie jeździ z punktu a do b to automat niekoniecznie mu przypasi. Mi nie
    > przypasił i ogólnie trochę żałuję - niby auto znacznie lepsze niż
    > poprzednie a jednak mocnco nijakie mimo mocnego silnika i napędu na 4
    > łapy... No i przez automat żona rozjebała zderzak o budynek przy
> [...]

    Volvo to padaka od strony skrzyni, zgadzam się z tym całkowicie. 5
    biegów to jeszcze nie tragedia - są sensownie poukładane, ale skrzynia
    potrafi żyć własnym życiem jeżeli chodzi o przełączanie przy hamowaniu.
    Ja na przykład nie wiem dlaczego na jednym zjeździe, tylko na tym
    jednym, zawsze mi hamuje silnikiem. Na innych czasami tak, czasami nie.
    Raczej nigdy nie hamowała na 3 i 4 biegu i nie wiem czy tak sobie
    upodobała, czy taką ma konstrukcję, może ktoś się wypowie.

    Generalnie, przełącza się spokojnie, bez szarpnięć, jak ma ciągnąć, to
    robi to jak należy, choć wolał bym aby trzymała trochę niżej obroty
    silnika - jak mi się nie spieszy, ale tego się przestawić chyba nie da.
    Ma przejechane ponad 500Mm i był jeden generalny remont przy 200Mm.:)
    Moim zdaniem żywotna jest, o ile tylko się nie przegina - to nie jest
    "sportowa wersja skrzyni" (stąd był remont).

    Mam automaty od 8 lat i przesiadka na manuala to tragedia. Wyrosłem już
    z uciechy przełączania biegów.

    Miłego.
    Irek.N.