  • Data: 2021-04-02 14:21:19
    Temat: Re: Automatyka domowa
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 02/04/2021 14:05, Michal Jankowski wrote:
    > Czy ktoś może podrzucić sprawdzone rozwiązanie sterowania kilkoma czy
    > kilkunastoma urządzeniami domowymi (typu wyłącznik  światła, chętnie
    > ściemniany)? Sterowane "pilotem" (może być smartfon) i programowane
    > czasowo.
    > I żeby to nie łączyło się z serwerem w Chinach, tylko w całości zamykało
    > się w sieci domowej (pewnie z jakimś serwerem?)...

    1) kupujesz tani osprzęt Sonoff i przerabiasz na Tasmotę (inni polecą
    podobne zamienniki)

    2) Stawiasz gotowca na Raspberry Pi + Home Assistant HASSIO. Gotowy
    obraz do pobrania z netu, zero konfiguracji aby odpalił.

    W przypadku punktu 1) jest jak zwykle czyli: są zwolennicy ZigBee,
    Z-Wave i Wifi. Mam za małe doświadczenia, ale mogę od razu powiedzieć,
    że urządzenia na WiFi będą miały 10x więcej mozliwosci i lepsze pokrycie
    niż ZWave czy ZigBee, z drugiej strony Z* będą działać na baterie
    (czujniki). Prawa jest taka że w domu mam Wifi i ZigBee ;) Nie ma przeszkód.