  • Data: 2021-04-03 10:08:00
    Temat: Re: Automatyka domowa
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 03/04/2021 05:27, Marcin Debowski wrote:
    > Widzę, że ma to możliwość integracji z Google Asstatant - sterowanie
    > głosowe jest cholernie wygodne. Z tym, że widzę wymaga to Home Assistant
    > Cloud, które jest płatne. Nie, że dużo, ale cała idea ogarnięcia samego
    > sterowania na domowym serwerze idzie się w tym momencie paść.

    Sterowanie głosowa przez GA ma bardzo dużo wad, język polski jest
    pokręcony i niespecjalnie dobrze działa. Sam tego nie odpalałem, ale
    kilku zjaomych po tygodniu fascynacji, darowało sobie.

    1) HA ma własną aplikację na telefon, która działa znakomicie
    2) Prywatnie mam do mojego HA podpięty VPN (OpenVPN) i działa przez internet

    W efekcie mam dostep do *wszystkiego*, wliczając podgląd monitoringu, z
    całego świata.

    Nie wiem po co tu jakieś chmury potrzebne.