  • Data: 2021-11-19 10:53:45
    Temat: Re: BCD i UEFI
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.11.2021 o 00:06, Eneuel pisze:
    > trybun

    > Jak już pisałem: w MBR jest klasyczny kod maszynowy; możesz po
    > prostu wstawić typowy kod: partycjonerem, jakimś edytorem dysku,
    > czy czymkolwiek podobnym, chyba także EasyBCD to potrafi...
    > Tablica partycji nie ulegnie uszkodzeniu -- o ile wszystko
    > pójdzie poprawnie... W razie czego tę tablicę łatwo
    > odzyskać.
    >
    > Trochę trudniej ten typowy kod wzbogacić GRUBym, ale chyba masz to
    > za sobą, skoro miałeś na jednym dysku i Windows, i Linuksa...
    > Można też via LILO, ale chyba wtedy chyba trzeba pozamiatać po
> [...]

    Co możesz zrobić skoro coś w MBRze namieszane że instalacja XP dochodzi
    do momentu restartu po skopiowaniu plików i wywala błąd? Z instalacją
    Linuksa nie było problemów.

    Problem do tego stopnie istotny że akcie desperacji zawiozłem komputer
    do serwisu, tam po kilku dniach prób zalecili mi wymianę dysku.
    Nadmienię że ten dysk jeszcze mam i czasem go używam.  Jak go
    doprowadziłem do stanu używalności to sam nie wiem bo tyle było różnych
    prób, ale w pewnym momencie instalacja XP po prostu ruszyła.