  • Data: 2021-11-26 15:57:55
    Temat: Re: BCD i UEFI
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26 lis 2021 o 11:20, trybun pisze:

    > W grę wchodzi tylko jeden dysk (HDD) bo w kompie jest już fabrycznie
    > zamontowany SSD.

    Zatem -- w jakim celu rozważasz ewentualność qpna SSD?

    > Ten HDD miałby pełnić rolę magazynu, na np gry o dużym
    > rozmiarze, czy klipy wideo w wysokiej rozdzielczości itd. Teraz pytania
    > - co to znaczy "szybki HDD"?

    W laptopie to przede wszystkim 7200 rpm.
    Seagate daje na początku 150MB/s -- to jest dużo.
    Naprawdę ważny jest czas dostępu, nie transfer,
    ale jest też trudny do określenia. Jest raczej ;)
    mocno skorelowany z transferem.

    Czas dostępu zależy głównie od szybkości obrotowej
    i liczby głowic.

    Wśród 3.5"_HDD -- szybkim jest niemal każdy HDD.

    > i po co jakieś duże ilości pamięci RAM?

    Skoro 64W10 nie potrafi nią gospodarować? ;)
    Właśnie dlatego tak dużo, że 64W10 nie potrafi gospodarować RAMką.

    > Na starym kompie tylko przy korzystaniu z VirtualBoxa miałem małe niedobory
    > pamięci, a miałem jej zaledwie 4GB, a HDD wzięty prosto z brzegu.

    Masz tam 64W10?
    TinyCore ma mniejszy apetyt niż 64W10. ;)
    Od dziesięcioleci postęp technologiczny
    zżerany jest niefrasobliwością M$...

    > Myślisz że te promocje to za sprawą podwyżki stóp procentowych?

    Myślę, że śmiech jest lepszy od płaczu.
    Inflację napędzano od lat -- teraz są tego efekty tego
    (wieloletniego) napędzania... Polska nie kroczy drogą Turcji?
    Kroczy podobną...

    > Nie ulega najmniejszej wątpliwości że MBR to sługa ciemności.

    Tacy ludzie jak Ty służą ciemności, czyli zaciemniają...
    MBR jest wyjaśniony aż zbyt dokładnie.

    --