    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: BCD i UEFI
    Date: Sun, 28 Nov 2021 09:03:28 +0100
    <smgvcf$5ts$1@gioia.aioe.org> <smh1ef$17mq$1@gioia.aioe.org>
    <smhh7d$evj$1@gioia.aioe.org> <smijbh$nj9$3@gioia.aioe.org>
    <smj4rl$10ib$1@gioia.aioe.org> <smo2jb$9nu$3@gioia.aioe.org>
    <smpg85$mp1$1@gioia.aioe.org> <smtd8o$149r$3@gioia.aioe.org>
    <smtkho$12nh$1@gioia.aioe.org> <smtqr5$eno$4@gioia.aioe.org>
    <smuvaf$1l3b$2@gioia.aioe.org> <sn0eab$1vi8$2@gioia.aioe.org>
    <sn0th7$5a1$1@gioia.aioe.org> <sn2n2r$1u6g$3@gioia.aioe.org>
    <sn2vs3$5op$1@gioia.aioe.org> <sn53ft$1lpn$3@gioia.aioe.org>
    <sn6li7$ca6$1@gioia.aioe.org> <sn7s7g$ge1$2@gioia.aioe.org>
    <sn9ce2$1614$1@gioia.aioe.org> <snad43$108u$1@gioia.aioe.org>
    <sne2pr$1e7b$1@gioia.aioe.org> <sngfti$16pi$6@gioia.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1> <snij8f$nbh$4@gioia.aioe.org>
    <snpkqs$kgl$1@gioia.aioe.org> <snqccr$nam$1@gioia.aioe.org>
    <snqsln$j0b$1@gioia.aioe.org>

    > Zatem -- w jakim celu rozważasz ewentualność qpna SSD?

    Ma służyć jako drugi dysk w kompie. Powód, - fabryczny jest zbyt mały
    jak na moje potrzeby.

    > W laptopie to przede wszystkim 7200 rpm.
    > Seagate daje na początku 150MB/s -- to jest dużo.
    > Naprawdę ważny jest czas dostępu, nie transfer,
    > ale jest też trudny do określenia. Jest raczej ;)
    > mocno skorelowany z transferem.
    >
    > Czas dostępu zależy głównie od szybkości obrotowej
    > i liczby głowic.
    >
    > Wśród 3.5"_HDD -- szybkim jest niemal każdy HDD.

    A komp stacjonarny, stacjonarny mimo tego że nikczemnej postury, co tu
    byś polecał, może HDD 2.5"? Jest jakaś różnica na korzyść 2.5"?

    > Skoro 64W10 nie potrafi nią gospodarować? ;)
    > Właśnie dlatego tak dużo, że 64W10 nie potrafi gospodarować RAMką.

    Nie zauważyłem. A czym się to objawia w 10ce? A tak w ogóle czy coś
    tracę mając fabrycznie zamontowana pamięć 2666Mhz podczas gdy procek
    jest w stanie pracować z pamięcią do 3000Mz?

    > Masz tam 64W10?
    > TinyCore ma mniejszy apetyt niż 64W10. ;)
    > Od dziesięcioleci postęp technologiczny
    > zżerany jest niefrasobliwością M$...

    Tak, w wersji Home.

    Ale  VirtualBox chyba niewiele ma wspólnego z M$? W samej 10ce, zarówno
    na starym jak i nowym kompie nie zauważyłem braków pamięci RAM.

    > Myślę, że śmiech jest lepszy od płaczu.
    > Inflację napędzano od lat -- teraz są tego efekty tego
    > (wieloletniego) napędzania... Polska nie kroczy drogą Turcji?
    > Kroczy podobną...

    Nie wiem jak w Turcji. Wiem tylko że Polska (władza) idzie wielce wq*cą
    drogą. I to nie sama inflacja mnie wq*wia najbardziej a zakłamanie
    władzy w tym temacie. Złodziej twierdzący że "to nie jego ręka" to
    osesek w porównaniu z tym gnojstwem oświadczającym wszem i wobec że mamy
    6% inflacji.

    > Tacy ludzie jak Ty służą ciemności, czyli zaciemniają...
    > MBR jest wyjaśniony aż zbyt dokładnie.

    MBR sam w sobie już jest pomyłką.