eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie w EV - degradacjaRe: Baterie w EV - degradacja
  • X-Received: by 2002:a81:2d4:: with SMTP id 203mr7762595ywc.165.1573229598641; Fri, 08
    Nov 2019 08:13:18 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a81:2d4:: with SMTP id 203mr7762595ywc.165.1573229598641; Fri, 08
    Nov 2019 08:13:18 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!feeds.phibee-telecom.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de
    !peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.am4!peer.am4.highwinds-m
    edia.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!j16no7
    52385qtl.0!news-out.google.com!p4ni41qtu.1!nntp.google.com!j16no752361qtl.0!pos
    tnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 8 Nov 2019 08:13:18 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <1r6l5cbofv75y$.dlg@myjk.org>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
    References: <kgusspophw08$.dlg@myjk.org> <5dc54429$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <xiy27vv904fd$.dlg@myjk.org> <5dc553ed$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5dc555c1$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <f...@g...com>
    <1r6l5cbofv75y$.dlg@myjk.org>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: Baterie w EV - degradacja
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Fri, 08 Nov 2019 16:13:18 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 7250
    X-Received-Body-CRC: 3048288025
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665633
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 8 listopada 2019 09:26:07 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 8 Nov 2019 07:08:35 -0800 (PST), s...@g...com
    >
    > > Hejciku? Znaczy sie ludzi ktorzy wiedza i zakladaja
    > > ze akumulatory sie beda degradowac?
    >
    > Znaczy ludzi co twierdzą że akumulaotory w autach się degradują szybko -- a
    > to wiadomo stąd, bo ci ludzie mają przecież doświadczenia z akumulatorami z
    > laptoków (notorycznie podłączonych do prądu), z komórek itd.
    >

    "Notorycznie" zalezy od konstrukcji.
    Mialem laptoka ktory mial dobre 60% pojemnosci po chyba 8 czy 10 latach od produkcji.

    Mialem drugiego co po 6 latach mial tylko 40% a wymiana na zamiennik (taki
    lepsiejszy, zrobiony chyba w mago we wrocku) juz po 2 latach tez oklapl.

    Skad zalozenie ze samochodziarze robia _i_beda_robic_wciaz_ akumulatory tak aby dlugo
    sluzyly?

    > > Albo ludzi ktorzy zakladaja ze dobrze nie bedzie ale
    > > "sie zobaczy" bo moze cos tam sie poprawilo? Czy ludzi ktorzy mieli do
    > > czyniania z li-ion w telefonach, tabletach, laptopach, kamerach i wiedza
    > > ze z czasem sie pojemnosc traci z takich czy innych powodow?
    >
    > Się w nich traci, bo te urządzenia to zupełnie inna bajka niż te w
    > samochodach (hint sterowanie ładowaniem i rozładowaniem).
    >

    No i skad to zalozenie wspomniane wyzej, ze producenci wstawili dobre sterowanie i
    beda takie podejscie kontynuowac?
    Dzis jest dobrze, tak jak w moim lifebooku. Za 4 lata moze byc kijowo.
    A wiesz, trend downsizingu, ciecia kosztow jest po stronie "hejterow".

    > > Elektryki na konkretnym rynku sa dopiero od tych 10 lat. Z czego te
    > > pierwsze trzy to taki showoff byl i trza bylo robic dobrze bo klient
    > > wymagajacy a i tak pare wtop zaliczyli tyle ze wymieniali na gwarancji
    > > bez szemrania coby PR sie nie popsul.
    >
    > O to to o taki bełcik-hejcik mi chodziło.
    > Gdzie byłeś tak długo, o piękny Panie! ;)
    >

    Zajety bylem :)
    Nie wiem czy widziales gostka jak pokazywal koszty wymiany silnikow w tesli?
    To jest czesc prawdy jakiej nie widac.
    Wymiana na gwarancji jest cicha. To mainstreamu ani hejterow ani fanbojow nie
    dociera. Jedni uwazaja ze sie nie dzieje, drudzy zakladaja ze dobrze nie bedzie.
    Obie grupy podstaw nie maja do swoich twierdzen. Jak bedzie sie okaze.
    Warto pamietac ze jak bedzie jest dynamiczne. Co dzis jest robione dobrze, jutro moze
    byc robione kiepsko i tanio.
    A moze byc robione dobrze i tanio.
    Obaczy sie.

    > > Teraz zaczyna sie normalny grind i dopiero to co jest teraz
    > > (no i od paru lat tez) mozna uznac za baseline.
    >
    > Za to od dawna jest grind na troli. :P
    >

    Na grupach? Od zawsze. I fanbojow tez.

    > > Ja ci powiem kiedy zacznie sie konkretna "rewolucja": Jak baterie beda
    > > uniwersalne, wymienialne w domowym garazu korzystajac z klucza "13",
    > > kiedy silniki beda wymienialne podobnie i kosztujace sensownie, kiedy
    > > nawet bude bedzie mozna kupic na rynku i sobie co nieco z aktualnego
    > > rozbitka do nowej budy przelozyc.
    >
    > Może gdyby smrody spalinowe nie zdominowały rynku, trując tyle lat ludzi
    > (vide PB/PM), to już byśmy byli na tym etapie. Poza tym nie bardzo rozumiem
    > po jaką cholerę wymieniać baterie w garażu...
    >

    Smrody spalinowe sa/byly tanie. I w pewien sposob sprawiedliwe. Truja tych co
    korzystaja.
    Jesli znasz przypadek gdzie technologia bateryjna byla trzymana w szufladzie i teraz
    pomalu jest z niej wypuszczana to czemu nie wziales kredytu i nie kupiles akcji tej
    firmy?

    A po co wymieniac u siebie? Bo wtedy to bedzie tanie. Nie dlatego ze w garazu.
    Dlatego w garazu bo tanio i prosto.

    > > Tylko widzisz, to wymaga aby na rynku pojawily sie otwarte
    > > standardy i wielu malych producentow je wsparlo.
    >
    > Ale po co, skoro można trzepać kasiorę na smrodach spalinowych.
    >

    Teraz to ty zaczynasz trolowac. Ja na temat a ty se pitolisz. Po co?

    > > Rewolucja bedzie wtedy kiedy budowa sam-a bedzie owocowala dobrej
    > > jakosci pojazdem.
    > > Elektrycznosc w tym znakomicie pomoze.
    > > Ale to tylko jeden z przystankow w tej podrozy.
    >
    > Ale te pojazdy są JUŻ dobre, a często lepsze niż spaliniaki. Mają
    > oczywiście mankamenty jak każde inne. Ale tesla lecąca na jednych i tych
    > samyh akumulatorach pół miliona kilometrów już jest. I to nie jedna.
    >

    Masz dane ile tych tesli mialo jednak wymienione aku? A ile silniki?

    Ciekawe jest ze trudno znalezc liczby ile z tych baterii bylo wymienionych.
    Z filmiku
    https://www.youtube.com/watch?v=nq5c4jGR2gM
    wynika ze silniki czasem zdychaja jak muchy.

    https://www.quora.com/How-many-Tesla-cars-already-ne
    eded-battery-replacement
    Tu zobacz, sciaraja sie naiwniaki, fanboje a na pytanie niekt nie udzielil
    odpowiedzi. te 500kkm to jest z ekstrapolacji. Pare pewnie juz tyle zrobilo, wiele
    innych o ktorych nie slychac nie dobilo nawet do 100kkm bo bateria zostala wymieniona
    na gwarancji.

    Tu masz historie o tym jak wyglada jak wyglada kiepsko:
    https://insideevs.com/news/339193/3-ways-to-ruin-you
    r-tesla-battery-plus-what-it-costs-to-replace-it/


    Konkluzja:
    Aktualnie tesla bierze na siebie te problemy. Statsy az tak dobrze nie wygladaja jak
    sie o nich pisze.

    Ale pewnie i tak bedziesz pisac o hejterach bo konkretne dane nie uzasadniaja
    krytyki. Jakos to przezyje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: