-
Data: 2022-06-06 16:51:18
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Mon, 6 Jun 2022 14:56:55 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello J.F,
> Monday, June 6, 2022, 1:46:37 PM, you wrote:
>
>>>>> https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
miast-samochodu-z/9b93xfl
>>>> U mnie w okolicy są na razie 2 auta elektryczne. Stacja transformatorowa
>>>> ma 630 kVA mocy i zasila około 100 domów. Ładowarka domowa ma moc 22 kW,
>>>> tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
>>>> problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.
>>> Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
>>> infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
>>> ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.
>> Byc moze wlasnie przyspieszylo ... tzn wzrost samochodow,
>> a nie rozbudowa infrastruktury :-)
>
> Infrestruktura też cały czas powstaje.
Powolutku i na starych normach chyba.
>>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
>>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
>>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
>>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
>>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
>>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
>>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
>> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
>> liczniki potrafia.
>
> Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
> wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
> pobór mocy a nie samochód.
Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
w porozumieniu z samochodem, ale takich w garazu miec nie bedziesz,
bo za drogie. Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
decyduje ile pobierze.
No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.
Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.
No i dalej nie wiadomo, czy to jest po amerykansku
na jedna faze (tzn u nich na "dwie"), czy po europejsku na 3 fazy.
>> Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
>> problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)
>
> Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...
Jak najbardziej, tylko zanim sie doczekamy, to moze byc tych
elektrykow za duzo :-)
A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
"ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.
Jak grzeja w Norwegii? Bo jesli prądem, to mogą nie doswiadczyc
problemu, i nauki nie bedzie :-)
>> A wytlumacz tu zonie, ze nie moze nalac cieplej wody do wanny,
>> albo, ze trzeba gdzies zamienic szafe na zbiornik :-)
> j.w.
No ale jak samochody, to czemu CWU poza?
I wytlumacz tu zonie lub sobie, ze siec przeciazona, albo ze taryfa za
droga :-)
>> Pozostaje inne kwestia - to beda u nas samochody nie na prąd, tylko na
>> wegiel. A wegla jak widac tez brakuje.
>> Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
>> I moze jeszcze troche w el. sz-p.
>
> A mamy warunki na więcej szczytowo pompowych?
No wlasnie IMO nie bardzo.
Ale przydatnosc/potrzebe widzę.
W Belchatowie skorzystac z dołu i hałdy ? :-)
>> A moze jednak PHEV?
>
> Fuj. Etap przejściowy.
O tyle dobre, ze w miescie na codzien moglbym nie smrodzic,
nie narzekalbym na zasieg w trasie, spalanie ropy by spadlo,
bateria nie bylaby bardzo droga, prad ladowania ograniczony - wiec
odpadaja obawy o siec.
> Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
> o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
> legalną prędkością autostradową)
Jakos tak mogloby byc, ale na razie ida w duzą moc ...
ja nie narzekam :-)
> stanowi rezerwę dla podstawowego napędu elektrycznego.
Zwal jak zwal :-)
> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,
> Przy
> spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.
Tankowanie szybkie, moze byc i 300km :-)
> 40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...
Turbina powiadasz ... no moze i turbina.
Ale chyba ma mniejsza sprawnosc, nawet w punkcie idelnej pracy ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.22 18:05 ii
- 06.06.22 18:13 J.F
- 06.06.22 18:18 ii
- 06.06.22 18:26 RoMan Mandziejewicz
- 06.06.22 18:28 Jacek
- 06.06.22 18:34 Jacek
- 06.06.22 18:38 ii
- 06.06.22 18:44 J.F
- 06.06.22 18:56 J.F
- 06.06.22 19:00 ii
- 06.06.22 19:00 J.F
- 06.06.22 19:30 ii
- 06.06.22 19:35 J.F
- 06.06.22 19:40 J.F
- 06.06.22 20:03 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- korki prawie takie same
- Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- nie zna życia ten
- dziękuję nie tankuję
- Bo konie to ...
- narząd nieużywany zanika
- Czy można zaparkować w tym miejscu?
- czy grad zbił wam szybę?
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=