eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt! › Re: Będzie hejt!
  • Data: 2022-06-06 16:51:18
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 6 Jun 2022 14:56:55 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Monday, June 6, 2022, 1:46:37 PM, you wrote:
    >
    >>>>> https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl
    >>>> U mnie w okolicy są na razie 2 auta elektryczne. Stacja transformatorowa
    >>>> ma 630 kVA mocy i zasila około 100 domów. Ładowarka domowa ma moc 22 kW,
    >>>> tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
    >>>> problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.
    >>> Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
    >>> infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
    >>> ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.
    >> Byc moze wlasnie przyspieszylo ... tzn wzrost samochodow,
    >> a nie rozbudowa infrastruktury :-)
    >
    > Infrestruktura też cały czas powstaje.

    Powolutku i na starych normach chyba.

    >>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    >>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    >>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    >>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    >>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    >>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    >>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
    >> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
    >> liczniki potrafia.
    >
    > Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
    > wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
    > pobór mocy a nie samochód.

    Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
    w porozumieniu z samochodem, ale takich w garazu miec nie bedziesz,
    bo za drogie. Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)

    Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    decyduje ile pobierze.

    No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
    ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.
    Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.

    No i dalej nie wiadomo, czy to jest po amerykansku
    na jedna faze (tzn u nich na "dwie"), czy po europejsku na 3 fazy.

    >> Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
    >> problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)
    >
    > Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...

    Jak najbardziej, tylko zanim sie doczekamy, to moze byc tych
    elektrykow za duzo :-)

    A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
    "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
    I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
    i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.

    Jak grzeja w Norwegii? Bo jesli prądem, to mogą nie doswiadczyc
    problemu, i nauki nie bedzie :-)

    >> A wytlumacz tu zonie, ze nie moze nalac cieplej wody do wanny,
    >> albo, ze trzeba gdzies zamienic szafe na zbiornik :-)
    > j.w.

    No ale jak samochody, to czemu CWU poza?
    I wytlumacz tu zonie lub sobie, ze siec przeciazona, albo ze taryfa za
    droga :-)

    >> Pozostaje inne kwestia - to beda u nas samochody nie na prąd, tylko na
    >> wegiel. A wegla jak widac tez brakuje.
    >> Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
    >> I moze jeszcze troche w el. sz-p.
    >
    > A mamy warunki na więcej szczytowo pompowych?

    No wlasnie IMO nie bardzo.
    Ale przydatnosc/potrzebe widzę.

    W Belchatowie skorzystac z dołu i hałdy ? :-)

    >> A moze jednak PHEV?
    >
    > Fuj. Etap przejściowy.

    O tyle dobre, ze w miescie na codzien moglbym nie smrodzic,
    nie narzekalbym na zasieg w trasie, spalanie ropy by spadlo,
    bateria nie bylaby bardzo droga, prad ladowania ograniczony - wiec
    odpadaja obawy o siec.

    > Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
    > o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
    > legalną prędkością autostradową)

    Jakos tak mogloby byc, ale na razie ida w duzą moc ...
    ja nie narzekam :-)

    > stanowi rezerwę dla podstawowego napędu elektrycznego.

    Zwal jak zwal :-)

    > Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.

    A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
    silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,

    > Przy
    > spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.

    Tankowanie szybkie, moze byc i 300km :-)

    > 40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...

    Turbina powiadasz ... no moze i turbina.
    Ale chyba ma mniejsza sprawnosc, nawet w punkcie idelnej pracy ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 06.06.22 18:05 ii
  • 06.06.22 18:13 J.F
  • 06.06.22 18:18 ii
  • 06.06.22 18:26 RoMan Mandziejewicz
  • 06.06.22 18:28 Jacek
  • 06.06.22 18:34 Jacek
  • 06.06.22 18:38 ii
  • 06.06.22 18:44 J.F
  • 06.06.22 18:56 J.F
  • 06.06.22 19:00 ii
  • 06.06.22 19:00 J.F
  • 06.06.22 19:30 ii
  • 06.06.22 19:35 J.F
  • 06.06.22 19:40 J.F
  • 06.06.22 20:03 ii

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: