  • 1. Data: 2022-06-04 21:04:41
    Temat: Będzie hejt!
    Od: nadir <n...@h...org>

    https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl

  • 2. Data: 2022-06-05 01:37:03
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.06.2022 o 21:04, nadir pisze:
    > https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl

    Może byś najpierw poczytał tutejsze artykuły ludzi, którzy samochodów
    elektrycznych używają.

  • 3. Data: 2022-06-05 05:15:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-06-2022 o 21:04, nadir pisze:
    > https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl

    Częściowo to prawda.
    W Polsce B, infrastruktura nie pozwala na normalne poruszanie się
    elektrykiem.
    Ale: to się zmienia w tempie ekspresowym, no i nie jest to wina
    samochodu.....

    Jak ktoś chce duże zasięgi i szybkie ładowanie, to po prostu musi dobrać
    auto adekwatnie do potrzeb.

    Inaczej faktycznie - trzeba się liczyć z 1h przerwą na ładowanie
    (chociaż ekonomiczniej załadować w zamian 2 razy po 0,5 h - będzie
    szybciej).

    Osobiście jeżdże co tydzień trasę nad morze, jakieś 300-350 km, zależnie
    od wersji - przejeżdżam albo na raz, bez większego problemu, albo z
    krótkim podładowaniem po drodze (ta dłuższa jest częściowo po
    ekspresówce - tak wolę), akurat mieści się w czasie w przerwie na toaletę.
    Spaliniakiem zajęłoby to dokładnie tyle samo czasu.

    Tyle że koszt byłby od 5 do 10 razy wyższy - tutaj kosztuje mnie to od
    30 do 60 zł w OBIE STRONY.

  • 4. Data: 2022-06-05 10:41:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-czerwca-2022 o 21:04, nadir pisze:
    > https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl

    Bez czytania wiem że nie kupię

    Raz że dla Polskiej rodziny to ZA DROGI pojazd.

    A dwa że nie ugnę się mimo wszystko tym unijnym skurwysyństwom które
    mnie będą dojeżdżać nowymi podatkami.

    JTD z przebiegiem 115 tysi TO SKARB ;-)

  • 5. Data: 2022-06-05 10:57:49
    Temat: A Może elektryk używany?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Nie sądzę ;;-)

    https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czy-za-30-000-zl
    -da-sie-kupic-uzywany-samochod-elektryczny-sprawdzam
    y/wjkjjmj?utm_source=www.auto-swiat.pl_viasg_auto-sw
    iat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&sr
    cc=ucs&utm_v=2

  • 6. Data: 2022-06-05 12:00:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.06.2022 o 01:37, ii pisze:

    > Może byś najpierw poczytał tutejsze artykuły ludzi, którzy samochodów
    > elektrycznych używają.

    W celu jakim? Żeby mnie zachęcić czy zniechęcić?
    No i gdzie te artykuły? Bo jeżeli piszesz o tych TŁUMACH z p.m.s. to
    akurat te "artykuły" czytałem, to właśnie takie "słodkie cytryny".

  • 7. Data: 2022-06-05 19:30:51
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.06.2022 o 12:00, nadir pisze:

    > W celu jakim? Żeby mnie zachęcić czy zniechęcić?

    Żeby przeczytać opinie użytkowników a nie bajdurzenie publicysty co to
    raz będzie zachęcał a innym zniechęcał bo akurat to chwilowo ludziki
    chcą czytać w istocie niczego nie wnosząc takim wałkowaniem. To wszystko
    co w artykule tutaj pisano. Po co czytać ten artykuł?

    > No i gdzie te artykuły? Bo jeżeli piszesz o tych TŁUMACH z p.m.s. to
    > akurat te "artykuły" czytałem, to właśnie takie "słodkie cytryny".

    Ze niby ja takie pisałem? Niemożliwe. Od początku uważam, że samochody
    elektryczne nadają się do jazd lokalnych. Kiedyś uważałem, że konkretnie
    miejskich, ale od pewnego czasu dostrzegam, że na wsi akurat gniazdka
    bardziej dostępne są. Koniec tematu właściwie. No, jeszcze raz napisałem
    artykuł o tym, że raz na rok da się pojechać na wczasy przez Polskę
    licząc się z konkretnymi niedogodnościami. Jeszcze dwóch zasadniczo
    tylko zostało.

  • 8. Data: 2022-06-06 12:21:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.06.2022 o 21:04, nadir pisze:
    > https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl

    U mnie w okolicy są na razie 2 auta elektryczne. Stacja transformatorowa
    ma 630 kVA mocy i zasila około 100 domów. Ładowarka domowa ma moc 22 kW,
    tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
    problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.
    Jacek

  • 9. Data: 2022-06-06 12:31:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 12:21:16 +0200, Jacek wrote:
> [...]
    > tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
    > problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.

    Jest inna sprawa - ile przejezdzasz dziennie/rocznie?

    10kkm rocznie, ~30km dziennie - kilka kWh, przecietnie starczy wiecej
    aut.
    Tylko dwa problemy:
    -nocna taryfa ... i wszyscy czekaja na 22:00 i wlaczaja ladowanie,
    -jakis sezon wyjazdowy i polowa wraca z weekendu i chce naladowac do
    pelna.

    Rozwiazac da sie to na rozne sposoby, no ale trzeba rozwiazywac.

    Na razie to Stoen jakies nowe taryfy rozeslal, i nocny prad jest tylko
    troche tanszy.
    Nastawiaja wiatrakow i PV - bedzie drozszy :-)

    A jeszcze bylo cos takiego
    http://www.stoen.pl/pl/aktualnosc/taryfa-e-mobility-
    innogy-stoen-operator-sp-z-o-o-obowiazuje-od-1-kwiet
    nia-2021r

    J.

  • 10. Data: 2022-06-06 12:39:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Monday, June 6, 2022, 12:21:16 PM, you wrote:

> [...]
    > tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
    > problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.

    Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
    infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
    ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.

    Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.

    --
    Best regards,
    RoMan