  • Data: 2009-05-01 15:28:58
    Temat: Re: Będziemy śledzeni
    Od: "Maciek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > Dostęp jest i był. A jakie ewentualnie przekręty w oparciu o te dane można
    > dokonać? Przykładowo, bo po prostu nic mi do głowy nie przychodzi.

    Obejrzyj sobie dowolny film sensacyjny...
    Zamordowano człowieka w jakimś
    lesie. Ktoś anonimowo zadzwonił na policję i zeznał, że coś podejrzanego
    działo się przed chwilą o tam, na tej polance.
    Po analizie danych lokalizacyjnych wyszło jednoznacznie, że w danym miejscu
    w przybliżonym czasie zgonu ofiary (i telefonu od anonima) aktywny był tylko
    jeden
    telefon komórkowy. Poczyniono taką analizę, bo właśnie telefon znaleziono w
    pobliżu ofiary. Jak się wytłumaczysz, że to nie Ty jesteś sprawcą jeśli w
    znalezionym tam telefonie była Twoja karta sim? Dla ułatwienia dodam, że
    karta w sieci Era na abonament a Ty chcesz mieć jeden numer w dwóch
    lokalizacjach, nie musi być jednocześnie.

    Nie trzeba długo myśleć aby taki scenariusz zrealizować. Wystarczy, że komuś
    podpadniesz.

    Wiesz po co policja "spisuje" obywateli? Jeśli mniej więcej w tym czasie i w
    tej okolicy dojdzie do jakiegoś przestępstwa, to wtedy taki spisany jest
    pierwszym podejrzanym. Obejrzyj sobie film "Symetria" - czasami nie trzeba
    nawet czyjejś złej woli i telefonu GSM, żeby podpaść.
    Powiesz, że to fikcja. Zgadzam się. Tylko do końca nie wiadomo, czy sztuka
    naśladuje życie, czy jest może odwrotnie.

    Albo kilka dni temu - złapano 4-ech bandziorów, którzy okradli Polkomtel.
    Okradli, czy firmie przestały się pewne rzeczy opłacać? Założmy, że to
    drugie. Do końca nie wiadomo jak to było naprawdę ale CBŚ wsiadło paru
    osobom na kark...

    Polak, który za gwałt dostał podwójne dożywocie. Bo się DNA zgadzało. A
    może kobitka najpierw chciała a potem się rozmyśliła? Już za późno na
    dywagacje, bo
    jest DNA. Nie byłoby DNA, byłby telefon z odciskami palców. I kamery, które
    jednak samego przestępstwa nie zarejestrowały.

    Jeszcze parę lat i będzie można zasrać życie dowolnej osobie. Nie wychodząc
    z domu. Albo odwrotnie - będąc na wakacjach na drugim końcu świata.

    Wszystko jest kwestią czasu i/lub pieniędzy. Wszystko jest możliwe a w
    łącznosci to już na pewno :/

    Maciek.