  • Data: 2023-03-23 19:26:18
    Temat: Re: Bezprzewodowy przycisk do automatyzacji
    Od: io <i...@o...pl.invlid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.03.2023 o 16:39, heby pisze:

    > Mają unikalne numery. Oczywiście unikalne w pewnym zakresie. Możesz mieć
    > straszliwgo pecha.

    > Bramka umożliwia Ci całkowite odseparowanie HA od detali samej
    > transmisji. Bramka wysyła tylko informacje "odebrano transmisję taką i
    > siaką" a HA przekształca to na zdarzenia widoczne w systemie, takie same
    > jak dowolnego innego urządzenia. Czyli w HA widzisz ten przycisk
    > dokłądnie tak samo jak kazdy inny na dowolnej technologii.

    Ale to możesz sobie odseparować w prostym kodzie sterownika który i tak
    posiadasz, nie trzeba koniecznie osobnego urządzenia.

    > Są trochę tandetne jak je trzymasz w ręku ;)

    To zawieszę na szyi.

    > 433 nie jest wymyslony w kwesti bezpieczeństwa.

    Nie przeszkadza by uzyskać to bezpieczeństwo za pomocą odpowiedniego
    kodowania. Któreś przyciski mogą tak robić.

    > Jeśli chcesz mieć
    > bezpiecznie, to albo wifi (czyli zasilanie) > albo zigbee (i zmiana
    > baterii co rok-dwa).

    Da się wykorzystać inne rodzaje komunikacji ale nie znam gotowych
    rozwiązań np. podczerwień.

    > Nie używam tych przycisków do niczego istotnego pod
    > względem bezpieczeństwa.

    Co może być bardziej niebezpiecznego w sterowaniu oświetleniem czy
    roletami od tego, że może to zrobić ktoś nieuprawniony i nie będzie dało
    się go powstrzymać?

    >  > Nic nie mam ZigBee. Grzejniki na BT. Nie kojarzę przycisków ZigBee w
    > tak
    >
    > Nikt nie twierdzi, że w tej samej cenie ;) Chciałeś tanio, to masz
    > tanio, 433 jest tanie *ale* niebezpieczne.

    Rozumiem, że nie znasz przycisków, które potrafią to robić bezpiecznie.