  • Data: 2023-03-24 00:17:39
    Temat: Re: Bezprzewodowy przycisk do automatyzacji
    Od: io <i...@o...pl.invlid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.03.2023 o 20:06, heby pisze:

> [...]
    > to mam sonoff bridge rf, aby odbierał transmisję radiowe. Mogłbym użyć
    > gotowego moduliku od systemu alarmowego, ale ktoś musiałby napisać kod
    > dekodera tak czy inaczej i na koniec spiąc to z HA.
    >
    > Dekodowanie ramki jest realizowane częsciowo przez bridge, a przypisanie
    > adresów przycisków do wirtualnych urządzeń przez HA.
    >
    > Nie wykluczone, że można to zrobić łatwiej, ale wymaga to rękodzieła z
    > odbiorem 433 tak czy inaczej. Gdzieś tą elektronikę należy zrobić. Jak
    > policzysz, to pytanie czy kilka godzin(optymistycznie) dłubaniny jest

    No, każda robota coś kosztuje, ale ... ludzie wolą kompaktowe samochody
    zamiast osobno: do pracy, na zakupy i na wczasy. Tak i ja wolę
    kompaktowe urządzenia. Do tej bramki musiałbym mieć osobny zasilacz a
    wystarczy prosty gotowy moduł http://niusy.pl/@pl.aliexpress.com/anr
    (przykład użycia http://niusy.pl/@youtube.com/ans ). Ty mi pokazujesz
    bramkę za 80zł a ja Tobie moduł za 8. Robią generalnie to samo póki
    ograniczamy się do tego o czym tutaj mówimy.

    > Wychodzi na to, że wymagana była by wymiana elektroniki w przycisku, na
    > jakiś avr szyfrujący transmisję czymś podobnym do keeloq. Ja do tego mam
    > osobny "przycisk" w postaci apliakcji na telefon, gdzie są nieco
    > wazniejsze elementy domu niż sterowanie światłem.

    No ale nie wiesz czy ktoś tego po prostu nie sprzedaje.

    > Ale kazde inne oznacza rękodzieło, a podczerwień ogranicza Cie do
    > pomieszczenia.

    I o tyle właśnie jest lepsza, że nie każdy w okolicy może sobie nagrać
    sygnał i w najprostszym przypadku nadać powtórzony. Sterowanie, czyli
    komunikację na dalsze odległości łatwiej zrealizować sterownikami.

    Notabene mam takie kino domowe S..s..g, które głupieje i rozważałem czy
    ktoś z zewnątrz czasem nie trafia pilotem, ale raczej jednak problem
    jest z sensorami dotykowymi.

    > W przypadku, gdybym chciał np. zastosować przycisk rozbrajający alarm,
    > prawie na pewno pociągnął bym go kablem, nawet kosztem rycia ścian.

    By Ci go fizycznie shackowali czy o co chodzi?

    > HA. Po prostu wyłączę akcję i koniec.
    >
    > Mam możliwość zalogowania się na kilka urządzeń w okolicy, idąc ulicą.
    > Co najmniej 3 falowniki PV w mojej okolicy mają domyslne hasła. Mogę w
    > nich, teoretycznie, zmienić parametry pracy tak, aby nie generowały
    > energii, a może i mogę je uszkodzić.
    >
    > Nie obserwuje, aby takie przypadki uszkodzeń były powszechne.

    Tak właśnie ludzie sobie myślą. A potem się znalazł jakiś dzieciak
    terroryzujący tramwaje bo okazało się, że frajerzy oszacowali ryzyko na
    minimalne.

    > Nie mam strachy przed ruską mafią migającą mi światłem za karę że
    > pomagam Ukrainie.
    >
    > Najzwyczajniej szacuje ryzyko. Najwyżej sobie pomiga.

    Tak tak, tramwaje, pociągi ... wszystko podatne. Jakaś data nie wyszła i
    cała Polska stanęła. Tylko się trochę zainteresować.

    > Prawda taka, że obecnie na 433 mam tylko czujniki otwarcia furtki i
    > czujnik ruchu. Przycisków 433 się pozbyłem i nie mam pomysłu do czego je
    > użyć.

    W domku mam za sąsiadów rodzinę i przycisk na bramce na granicy zasięgu.
    Ale w bloku mieszka setka ludzi. Ktoś w końcu zechce uczynić użytek z
    mojej nonszalancji.

    > Zigbee.

    !!!TANIE!!!

    > https://allegro.pl/oferta/tuya-zigbee-smart-switch-h
    ome-light-przelacznik-12793987915?fromVariant=127939
    89784

    75zł z Chin. Żart jakiś?

    > Wymaga bridge do zigbee i nie wykluczone, że wymaga expandera (30zł w
    > IKEA, nie wiem jak teraz) bo zigbee ma kiepski zasięg.
    >
    > Osobiście uważam Zigbee za kiepską technologię. Nie ufam urządzeniom
    > Zigbee i obserwuje różne glitche nie tylko u mnie, ale i u ludzi
    > majacych prawilne instalacje, z aplikacją producenta. zWave było by
    > lepsze, gdyby nie zaporowe ceny na wszystko w tej technologii.

    No znajomy narzekał na swoją bramkę, że mu nie działa przez ścianę i dał
    se z nią spokój, ale wydaje się, że aż tak źle być nie może, za tania
    może była. Mnie raczej interesuje by tej bramki w ogóle nie było. Ale
    mam np taki moduł T-ZigBee czyli ESP+ZigBee, jeszcze nie miałem czasu go
    spróbować, ale też nie mam czym, drugim modułem tylko mogę. To już by
    jakiś sens miało.