-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!c13g2000vbr.googlegroups.com!not-for-mail
From: "arek.pp" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
Date: Mon, 17 May 2010 14:28:37 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 46
Message-ID: <7...@c...googlegroups.com>
References: <4bdd6ffa$0$19162$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@m...astro.amu.edu.pl>
<4bdd7a30$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
<h...@p...onet.pl>
<1...@a...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<c...@s...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<8...@h...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<s...@4...com>
<h...@p...onet.pl>
<0...@u...googlegroups.com>
<1...@j...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 88.220.162.107
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1274131717 15148 127.0.0.1 (17 May 2010 21:28:37 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 17 May 2010 21:28:37 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: c13g2000vbr.googlegroups.com; posting-host=88.220.162.107;
posting-account=4KNUIAoAAADyLsuQvAVTd6_iMlNFN0rx
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
2.0.50727; .NET CLR 1.1.4322),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2281135
[ ukryj nagłówki ]On 17 Maj, 22:30, jacek2v <j...@g...com> wrote:
> On 15 Maj, 23:39, "arek.pp" <a...@o...pl> wrote:
> A ja myślałem, że we wszystkich samochodach ostatnie biegi są poniżej
> 1.0?
> Kiedyś miałem Tico :) i już chyba na 4 biegu miał przełożenie poniżej
> 1.0
> Tu przykładowo z forestera 2.0l: Manual: 1st:3.454, 2- 2.062, 3-
> 1.448, 4- 1.088, 5- .780,
>
> Pzdr.
> Jacek
Zgadza się. Podałeś przełożenia skrzyń biegów. Większosc skrzynek
tak jest zbudowana. Ale to nie znaczy że kołą się szybciej kręcą od
wału, bo trzeba uwzględnić mechanizm różnicowy.
Zapominasz o przelożeniu głównym w mechanizmie różnicowym o
przełożeniu od 2,5 do 5 w zalezności od silnika i skrzyni.
Dopiero mnożąc te dwie wartości otrzymamy współczynnik zmniejszajacy
predkosc kół w stosunku do wału.
Tak jak poprzednio podałem: np. przy przełożeniu 1:1 dla obrotów biegu
jałowego 850 obr/min i obwodzie koła 1,9m samochód jechałby ok 100 km/
h. Nie ma takich silników w samochodach osobowych. Moze w koparkach,
albo wywrotkach na kamieniołomach.
Mocne popularne diesle osobówek (np 2.0 TDI CR) maja 2000 obr przy
ok 105-110 km/h na 6 biegu. Ich moment przy tych obrotach dają moc
wystarczającą do jazdy 100 km/h i jednoczesnie przy vmax ok. 210-220
km/h kręcą się przy obrotach mocy maksymalnej 4-4,2 krpm (bo zeby
jechac 220 km/h potrzeba 150 KM w typowym aucie). Skrzynki sa
precyzyjnie dobierane dla kazdego typoszregu samochodów. Mozna to
łatwo policzyc mając dane skrzynki i mostu (i obwód koła).
A nadbieg to NIE BYŁ bieg, który miał przełożenie <1 (bo akurat taki
był stosunek zębatek w danej skrzyni), tylko bieg, na którym nie
osiągało się vmax /lub z trudem i z wiatrem/ i który nadawał się tylko
do toczenia się autostradą. Zazwyczaj powodem nie osiągnia Vmax była
kiepska aerodynamika.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.05.10 00:46 Filip KK
- 18.05.10 01:07 Filip KK
- 18.05.10 18:59 jacek2v
- 18.05.10 20:55 arek.pp
- 18.05.10 21:13 Tomek Kańka
- 20.05.10 11:03 jacek2v
- 21.05.10 08:39 MarcinJM
- 22.05.10 19:40 jacek2v
- 22.05.10 22:16 Karolek
- 23.05.10 00:27 Pszemol
- 23.05.10 00:25 Pszemol
- 23.05.10 00:33 Pszemol
- 25.05.10 10:52 MarcinJM
- 25.05.10 12:13 login206
- 25.05.10 17:12 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-22 Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- 2025-07-22 Thunderbird i dysk...
- 2025-07-22 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-07-22 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-07-22 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-07-22 Warszawa => Sales Assistant and Customer Development Specialist <=
- 2025-07-22 antyfaszystka
- 2025-07-22 W ogóle nie widać...
- 2025-07-22 I znowu inżynierowie i inżynierzy...
- 2025-07-21 Dokumenty zgromadzone przez Instytut Pamięci
- 2025-07-21 cashback
- 2025-07-21 Pomarańczowy rakietnyj on de telefon ;)
- 2025-07-21 Gdańsk => Kotlin Developer <=
- 2025-07-21 Warszawa => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-21 Gdańsk => Programista Kotlin <=