  • Data: 2021-11-25 12:36:05
    Temat: Re: Blachosmrody
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Nov 2021 11:47:09 +0100, Cavallino wrote:

    > ?????
    > Ty masz sklerozę, czy czytelników za idiotów?
    > Przez ostatnie 17 lat przybywa średnio milion aut rocznie, wcześniej,
    > (czyli przez kolejne 15 lat) przybywało niewiele mniej.

    Przybywa milion, ale w jakim wieku? "Nascie lat" ... pojezdza 5 lat i
    na zlom.

    > Za komuny na drogach były pustki,

    Kartki.

    Owszem - w latach 90-tych kartek juz nie bylo, a na drogach jeszcze w
    miare pusto, i stopniowo przybywalo.
    Efekt taki, ze na "zwyklej krajowce" srednia w aucie 150KM
    mam nizsza niz kiedys przy 50KM.

    > zachodnich samochodów nie było prawie
    > wcale, a na krajowe czekało się na zapisy po kilka, kilkanaście lat.
    > Jak to było 10% obecnego parku to max.

    Mam tez widok na osiedle.
    Za komuny parking byl pelny teraz ... nadal pelny.
    No dobra, troche miejsc przybylo.

    Tragicznie sie zrobilo w centrum - dawniej bank wybralem,
    bo mozna bylo szybko dojechac, teraz trudno wolne miejsce znalezc,
    mimo oplaty.

    Tak czy inaczej ... nie wydaje mi sie, aby naprawde 10x przybylo.
    Ale moze nie doceniam wsi - tam moglo przybyc.

    sa tez oficjalne dane
    https://www.rejestrujemypojazdy.pl/liczba-zarejestro
    wanych-pojazdow-w-polsce-w-latach-1990-2016/

    samochody osobowe
    1990 5.2 mln
    1995 7.5 mln
    2000 9.9 mln
    2010 17.2 mln
    2016 21.6 mln

    ale ile z tego naprawde jeszcze istnieje i jezdzi.
    jakby tylko 15 mln ... 3x wiecej niz w 1990, 2x wiecej niz w 1995.

    Ile z tego na wsiach ... dawniej, to bywal jeden czy dwa samochody na
    wies, dzis czesto dwa na dom :-)
    A tego moge nie widziec.

    ciezarowe
    1990 1.0
    2000 1.8
    2010 2.9
    2016 3.5

    W tym duzo dostawczakow, ktore na ulicach widac.

    J.