  • 1. Data: 2012-04-24 19:28:05
    Temat: Brak uprawnien na A w przypadku posiadania B
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    Witajcie,

    Jak to jest? Dzisiaj kolega powiedzial, ze nie taryfikuja misie na 500
    zl, a 300 i nie "odholowuja" motoru? Jak to jest ?

    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot
    Tychy: www.hotspot.tychy.pl

  • 2. Data: 2012-04-24 21:15:57
    Temat: Re: Brak uprawnien na A w przypadku posiadania B
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Jak to jest? Dzisiaj kolega powiedzial, ze nie taryfikuja misie na 500 zl,
    > a 300 i nie "odholowuja" motoru? Jak to jest ?

    Jak mnie zlapali to bylo 300 zl i hol (choc tu uprosilem i pojechalem
    samemu)

    Dysiek

  • 3. Data: 2012-04-24 21:49:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 24 Kwi, 21:15, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:

    > Jak mnie zlapali to bylo 300 zl i hol (choc tu uprosilem i pojechalem
    > samemu)

    300 sie zgadza, http://www.v10.pl/prawo/Taryfikator,mandatow,10.html

    art. 94 § 1 Kierowanie pojazdem silnikowym lub tramwajem przez osobę
    nie mającą:
    187. 2) uprawnień wymaganych dla danego rodzaju pojazdu

    ...ale holowanie? Chyba tylko w sporadycznych przypadkach - jesli nie
    mozna zaparkowac legalnie ani prowadzic motocykla jako pieszy ;) -
    innej podstawy nie widze...

    WS

  • 4. Data: 2012-04-24 21:59:02
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    >...ale holowanie? Chyba tylko w sporadycznych przypadkach - jesli nie
    >mozna zaparkowac legalnie ani prowadzic motocykla jako pieszy ;) -
    >innej podstawy nie widze...

    Wybor byl - zostawic moto albo prowadzic... 20 km do chaty. Wiec
    wytargowalem, ze panowie nie pojada za mna i nie wlepia mi madatu drugi raz
    :)

    Dysiek

  • 5. Data: 2012-04-24 22:06:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 24 Kwi, 21:59, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:

    > Wybor byl - zostawic moto albo prowadzic... 20 km do chaty. Wiec
    > wytargowalem, ze panowie nie pojada za mna i nie wlepia mi madatu drugi raz
    > :)

    teraz sie zgadza ;) - mozna bylo jescze zadwonic po kogos z A ;)
    btw kilka tal temu znajomy z A1 i CBR 600 mial podobnie (tyle, ze bez
    manadatu), mial nie odjezdzac az radiowoz zniknie i go nie zobacza
    ponownie... ;)

    a tak powaznie to glownym problemem nie jest mandat, ale nie dzialanie
    OC - tzn. w razie wypadku poszkodowany dostanie wyplate, ale firma
    ubezpieczeniowa ma prawo wystapic z regresem do sprawcy

    WS

  • 6. Data: 2012-04-24 22:08:03
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > a tak powaznie to glownym problemem nie jest mandat, ale nie dzialanie
    > OC - tzn. w razie wypadku poszkodowany dostanie wyplate, ale firma
    > ubezpieczeniowa ma prawo wystapic z regresem do sprawcy

    Dokladnie. I dlatego zrobilem prawko na A.

    Dysiek

  • 7. Data: 2012-04-25 20:08:49
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie. I dlatego zrobilem prawko na A.

    To zapytam. Czy posiadając B długie lata i chcąc mieć jeszcze A trzeba
    zdawać teorię czy tylko jazdę? A jeżeli tak to co w przypadku niezdanej
    teorii? Zabierają B?
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 8. Data: 2012-04-25 20:47:21
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > To zapytam. Czy posiadając B długie lata i chcąc mieć jeszcze A trzeba
    > zdawać teorię czy tylko jazdę? A jeżeli tak to co w przypadku niezdanej
    > teorii? Zabierają B?

    Trzeba zdawac teorie i jazde. W przypadku niezdanej teorii NIE zabieraja
    prawka na B (pytalem u instruktora i w WORD).

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 9. Data: 2012-04-25 22:12:26
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Użytkownik "wowa" napisał:

    > Czy posiadając B długie lata i chcąc mieć jeszcze A trzeba zdawać teorię
    > czy tylko jazdę?

    Trzeba iść na kurs kat. A, tak jakby nie miało się żadnych uprawnień.

    > A jeżeli tak to co w przypadku niezdanej teorii?

    Nie przystępuje się do egzaminu praktycznego. I to wszystko.

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl