eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. › Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.roellig-ltd.de!open-news-network.org!weretis.net!fee
    der8.news.weretis.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highw
    inds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <rip19t$3ug$1$horizn@news.chmurka.net>
    <5f50a979$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <riqach$sb8$1$horizn@news.chmurka.net>
    In-Reply-To: <riqach$sb8$1$horizn@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
    Date: Thu, 3 Sep 2020 11:13:47 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 39
    Message-ID: <5f50b3cc$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.149.120
    X-Trace: 1599124428 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 555 83.30.149.120:49164
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2627
    X-Received-Body-CRC: 3706193122
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2684124
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:riqach$sb8$1$h...@n...chmurka.net...
    On 03/09/2020 09:29, T. wrote:nie
    >> Czy mechanik samochodowy obsługujący auto elektryczne musi mieć
    >> jakieś uprawnienia elektryczne np. SEP? Napięcia tam są małe, ale
    >> prądy chyba spore... Z drugiej strony to prąd stały, raczej
    >> bezpieczny. Tylko nie

    Bynajmniej - wrecz bardziej niebezpieczny.

    > wiem, czy silniki są zasilane takim prądem czy jest tam
    > przetwornica, a silniki są na prąd przemienny?

    Jak najbardziej jest przetwornica, a w zasadzie falownik i silniki sa
    zasilane pradem zmiennym.
    Co nie zmienia, ze gdzies tam pod maska i obudowami sa kable pod duzym
    napieciem.

    >Kiedys bylem w wulkanizacji i byla tabliczka, ze nie robia
    >elektrycznych bo nie maja stanowiska dla nich. Nie wiem czy to
    >kwestia braku szkolen, strachu czy faktycznie trzeba taki samochod
    >jakos dodatkowo uziemic z jakiegos gniazda serwisowego.

    Elektrycznie do wymiany opon to on nie wymaga nic.

    Ale ... glupie podniesienie na podnosniku to juz wyzwanie, jesli pod
    autem sa baterie.
    Trzeba wiedziec gdzie mozna podeprzec, wiec szkolenia, trzeba
    wiedziec, ze jak spadnie z podpory to sie nie da ukryc, trzeba miec
    odpowiednia gasnice itp :-)

    Wiec sie boja, albo po prostu zazdroszcza darmowej jazdy :-)

    No i moze jakies dodatkowe patenty miewaja te samochody - specjalnie
    felgi, piasty, sruby, czujniki cisnienia ... choc watpie, aby kierowca
    w trasie nie mogl dziurawego kola zmienic.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: