eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. › Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.bxr64.neoplus.
    adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
    Date: Thu, 3 Sep 2020 12:43:48 +0200
    Organization: private
    Message-ID: <6171151161$20200903124351@squadack.com>
    References: <rip19t$3ug$1$horizn@news.chmurka.net>
    <5f50a979$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: bxr64.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
    posting-host="bxr64.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.30.11.64";
    logging-data="814"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    In-Reply-To: <5f50a979$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Comment-To: T.
    X-Priority: 3 (Normal)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2684131
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello T.,

    Thursday, September 3, 2020, 10:29:42 AM, you wrote:

    > W dniu 2020-09-02 o 23:02, K pisze:
    >> Ciekawy test co sie stanie jak sie wyjezdzi akumulator do zera:
    >> https://www.youtube.com/watch?v=ZH7V2tU3iFc
    >>
    >> Jest prawdziwy zasieg:
    >> Mercedes przejechal 75% z deklarowanego zasiegu.
    >> Audi 81%
    >> Nissan 87%
    >> Jaguar 76%
    >> Kia 90%
    >> Tesla 78%
    >>
    >> Po naladowaniu do pelna, przez noc "ucieka" 4-5%. Mozna sie zdziwic
    >> zostawiajac auto na dwa tygodnie na parkingu pod lotniskiem.
    >>
    >> Jest zebranie o prad w pubie.
    >>
    >> Jest iPace, Nissan i Tesla, ktore jezdza mimo, ze komputer pokazuje brak
    >> pradu i zerowy zasieg (Ta slynna przewaga nad niedokladnym wskazaniem w
    >> spalinowych :)
    >>
    >> Auto nie wskaze ladowarki jesli nie jest wlaczona nawigacja ale to
    >> najmniejszy problem.
    >>
    >> Tesla wygrala ale ostatni odcinek jechala autostrada 40mph.
    >>
    >> No i najwieksza wada, oprocz Kia wszystkie auta nie daja sie pchnac po
    >> kompletnym wyczerpaniu akumulatorow. Mercedes da sie popchnac na krotkim
    >> odcinku jesli ktos siedzi na fotelu kierowcy. Holowanie odpada z powodu
    >> mozliwosci uszkodzenia silnikow, wyjatkiem jest Tesla, ktora ma tryb
    >> holowania.
    > Czy mechanik samochodowy obsługujący auto elektryczne musi mieć jakieś
    > uprawnienia elektryczne np. SEP? Napięcia tam są małe, ale prądy chyba
    > spore... Z drugiej strony to prąd stały, raczej bezpieczny. Tylko nie
    > wiem, czy silniki są zasilane takim prądem czy jest tam przetwornica, a
    > silniki są na prąd przemienny?

    Zadajesz zadziwiająco naiwne pytania, jak na ZACIEKłego wroga
    samochodów elektrycznych.

    1. Musi mieć uprawnienia.
    2. 400+ V DC to nie jest niskie napięcie. Jest bardzo niebezpieczne.
    4. Skąd pomysl, że prąd stały jest bezpieczniejszy? Wojna Edisona z
    Teslą była dawno temu i od tamtego czasu już wiemy, że DC jest
    niebezpieczniejszy.
    5. Silniki są albo asynchroniczne albo BLDC. W obu przypadkach po
    drodze masz falownik.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: