    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Cięcie styropianu
    Date: Mon, 8 Feb 2021 11:16:01 +0100

    W dniu 2021-02-08 o 09:55, Bad Worm pisze:

    > Miałem na myśli podobną konstrukcję, na kawałku płyty drewnianej :) O
    > sprężynie pamiętam, jakaś się znajdzie w szpargałach. Muszę jeszcze tylko
    > poszukać kostek zaciskowych odpornych na temperaturę.

    Moje rozwiązanie z dzieciństwa:
    Rozwinięta spirala grzejna z żelazka, końcówki nawinięte na ośki z
    majsterka.
    Jedna ośka w szparę pod biurka (mieliśmy z bratem obok siebie w
    segmencie dwa otwierane biurka więc szpara na grubość płyty meblowej).
    Do biurka małe imadło i w nim listwa na końcu której przez dopasowany
    otwór przełożona druga ośka (drut nawinięty po obu stronach, aby listwę
    ciągnał prosto).
    Podłączenie krokodylkami do osiek.
    Po włączeniu prądu trzeba było nacisnąć listwę po drugiej stronie imadła
    i zacisnąć w nowej pozycji. Jedna taka poprawka na początku pracy była
    praktycznie wystarczająca (to zamiast sprężyny).
    Zasilanie - podstawą mojego zasilacza laboratoryjnego który sobie wtedy
    zrobiłem (obudowa ze sklejki) jest transformator 100W w układzie
    6+6+6+6+6+1+1+1+1+1.
    Wtykając się w odpowiednie gniazdka można dostać napięcie od 1 do 35V co
    1V. Na pewno któreś pasowało.
    P.G.