  • Data: 2023-04-17 19:44:43
    Temat: Re: Ciekawe numery 2023
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 17 Apr 2023 18:50:35 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Ale czy V.9x to nie wiem.

    O ile kojarze, to były i takie.
    Zreszta to moze nawet prostsze.

    > Przecież to wszystko jest opisane w standardzie.

    Jak znam życie, to standard nie za darmo (choc i takie się zdarzają),
    pełen fachowo-żargonowych okreslen, a i tak wiekszosci nie wyjasnia.
    Bo zawiera, jak sygnał ma wyglądac, a nie jak to odebrac w DSP.

    Jak pamietam, to stan był taki, ze Winmodemy działały, ale
    pod linuxem to raczej nie były obsługiwane. Google znajduje

    "There is the Linmodem project, made by (who else) Fabrice Bellard.
    Unfortunately, it is more of a proof-of-concept than a working,
    ready-to-use driver, and it has been abandoned in that state in 2000."

    > W obecnych warunkach (wydajność DSP, przetworniki itd) zrobienie czegoś
    > takiego nie powinno być problemem dla hobbisty.

    IMO jednak bedzie problemem.

    Hm ... i jeszcze widzę LTmodem, hsfmodem ... to jak - udało sie
    hobbystom zrobic cos, czy nie bardzo?

    Przy czym wydaje mi sie, ze te V90/92 moze byc prostsze niz V.34.

    J.