  • Data: 2023-04-19 07:46:07
    Temat: Re: Ciekawe numery 2023
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Apr 2023 13:40:00 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Standard jest za darmo, ostatnio sprawdziłem jakiś szczegół.

    Pamietam czasy, gdy były dosc drogie.

    zreszta
    https://www.itu.int/rec/T-REC-V.34-199802-I/en

    pdf niby za darmo.

    > Nie widziałem tam nic niezrozumiałego, ale nie czytałem go od deski do
    > deski.

    Chocby 5.4 - preemfaza.

    Pkt 7 Scrambler 1 + x^-18 + x^-23 ... i wiesz dokladnie jak to
    zrobic?

    9.1 konstelacje ... rozumiesz całkowicie?

    poza tym to opisuje jak wysyłac, ale nic nie mówi, jak to odebrac w
    rzeczywistym urządzeniu.
    Chocby taki Trellis encoder ... a gdzie dekoder?

    > Zaimplementowanie tego na jakimś ARMie z NEONem, albo nawet na
    > jakimś np. STM32, nie powinno być problemem.

    > Pewnie nie, i pewnie wiem czemu - brak motywacji.
    > A kiedyś, gdy może była motywacja - niewystarczający sprzęt.

    > Obawiam się że wątpię - V.34 jest częścią V.90/92.

    Owszem, ale zobacz chocby, ze V.90 liczy sobie 50 stron, a V34 79.
    V.90 nie opisuje V.34 - tylko odsyła.

    J.