    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Ciekawe numery 2023
    Date: Thu, 18 May 2023 17:02:55 +0200
    <lkhjrpltufyl$.o05ohwg72y1l$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1f4ctwf4frh6y$.14y9dbmkut1g5$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nu09gw9n0kzu$.1hezgn8j5zuas.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ckdz2eix35f8.1lq7lg6l91kki$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1iv2ncqc0wcj3.tkqr92tnqufz$.dlg@40tude.net>

    Pan J.F napisał:

    > Ale Autodesk robi darmowe viewery.
    > Moze dlatego, ze nie wszystko da sie PS obejrzec.

    Teraz robi, kiedyś nie robił. Przypuszczenie słuszne -- rysunek może
    mieć format A0, a drukarki rzadko praekraczają A4. Tak czy inaczej,
    PDF stał się standardem dokumentów przekazywanych "do obejrzenia",
    programy zwykle mają możliwośc eksportu do tego formatu. A jak nie
    mają, to da się użyć "wirtualnej drukarki PDF". Nawet Windows potrafi.

    > No ale to są dejtaszity producenta, wiec co miałby skanowac?

    To, co przedwczoraj odebrał z drukarni. W działach marketingu firm
    rozmaitych długo nie mogli się nauczyć, że dane w pliku są ważne.
    Ważny jest wydruk. Nawet dzisiaj się zdarza, że ktoś komuś wyśle
    przed chwilą wydrukowany a potem zeskanowany dokument. Dział IT
    mu kiedyś wytłumaczył, jak używać tego "lepszego faksu" -- i tak
    robi do dzisiaj.

    > Ale nie o to chodzi - przychodnia ma jakis program do zarządzania,
    > o proszę
    > https://www.comarch.pl/healthcare/produkty/comarch-o
    ptimed-nxt/

    > I e-recepty wystawia sie z programu.

    Comarch wciśnie się wszędzie, gdzie można zarobić. System e-recept
    jest stosunkowo nowy, to mogli mieć wcześniej. Wzięli też kasę za
    szkolenia. No to teraz dointegrowali sysem NFZ. W sumie dobrze to
    świadczy o tym ostatnim -- widać ma niekłopotliwe API.

    > No to sie jej drukuje, na papierze. Chyba, ze podejrzewasz, ze
    > jest tylko zapis do PDF, a potem drukuje sie PDF.

    A jak inaczej? Standard w przypadku systemów webowych.

    > A potem 100 tysiecy PLN za zmiane zestawu znaków?

    Na przykład. Stawka może podlegać negocjacji.

    --
    Jarek