eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo lepiej chroni przed przepieciami? › Re: Co lepiej chroni przed przepieciami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!nemesis.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.ne
    ostrada.pl!not-for-mail
    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co lepiej chroni przed przepieciami?
    Date: Wed, 20 May 2009 23:44:11 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 27
    Message-ID: <gv1u4t$ppp$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <gv1hnb$n9u$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gv1kd8$2hp$1@news.wp.pl>
    NNTP-Posting-Host: dtu190.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1242856413 26425 83.22.2.190 (20 May 2009 21:53:33
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 20 May 2009 21:53:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (X11/20090320)
    In-Reply-To: <gv1kd8$2hp$1@news.wp.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:563962
    [ ukryj nagłówki ]

    p pisze:
    >
    > Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
    > news:gv1hnb$n9u$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >> na kilka miesiecy) triak nadal ulega uszkodzeniu. Pomyslalem wiec o
    >> dwukierunkowej diodzie zabezpieczajacej na nap. ok. 350V, w sumie czas
    >
    > Triak jak i tyrystor przy przepięciu się załączy, chyba, ze uwalisz bramkę
    > Warystory, transile są mu zbędne
    > Tobie potrzebny mały opornik między bramką a katodą, ewentualnie
    > kondensator blisko obudowy.
    >

    Rezystor oczywiscie jest, jak inaczej bym wysterowal bramke?
    Tu masz schemat:
    http://idom.wizzard.one.pl/index.php?co=st_zaluzji

    Bez warystora triak pada za kazdym razem, kiedy silnik jest wylaczany
    przez krancowke - jak sadze wtedy indukuje sie przepiecie w drugim
    uzwojeniu silnika (to jest silnik rolety ze zmiana kierunku, ma N i L1,
    L2 do wyboru kierunku), ktore uwala wylaczonego triaka. Warystor spisuje
    sie niezle, ale po kilku miesiacach (starzenie sie warystora? albo
    chinskie badziewie) w koncu szlag ktorys z triakow trafia. Stad tez
    kombinuje nad jakims szybszym zabezpieczeniem. Jak widac niestety nie ma
    tam filtra LC, ale tez nie mam go jak wlozyc ze wzgledu na miejsce.
    Kondensator jest w samym silniku.
    Jesli to w czyms pomoze - triak uwala sie na zwarcie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: