  • Data: 2009-05-23 19:11:53
    Temat: Re: Co lepiej chroni przed przepieciami?
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Daj gasik (RC, transil, itp.) na krańcówke i zobacz czy ustąpi problem
    > Szybsze triaki, ani na wyższe napięcie Ci nie pomogą
    > One Ci padają od przegrzania, od częstego, niepełnego załączania
    > anodowego przez iskrzący styk

    Przegranie to raczej nie, to kwestia ms. Ile taka krancowka moze drgac
    przy wylaczeniu? 1-2ms? Silnik bierze 0,1A, triak jest na 15A w obudowie
    TO220. Przy krancowce nie moge nic majstrowac bo silniki sa juz zalozone
    i zabudowane. Zreszta jak pisalem - warystor rozwiazuje problem na dlugi
    czas - taki uklad moze dzialac sprawnie miesiacami, kilka mi nawet
    dziala tak juz prawie 3 lata bez problemow. Takze lamersko wydaje mi
    sie, ze problem tkwi w samym warystorze - moze to jakas chinszczyzna
    paskudna (chociaz kupowane w duzym sklepie internetowym), albo sam triak
    po jakims czasie niedomaga?