  • Data: 2020-07-03 17:56:09
    Temat: Re: Co zamiast Raspberry Pi?
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.07.2020 o 13:51, Marek pisze:
    > Mysql 3.0 z PHP 3.0 jest wyraźnie szybszy na komputerku 32MBram/200Mhz
    > procesor niż najnowszy MySQL i pho na najnowszyn debianie na najnowszyn
    > Raspi z Gigaherzowyn procesorem i GB ram, gdzie ten postęp ja się pytam??

    Obawiam sie, ze nie doczekasz sie powrotu czasow, kiedy soft byl
    zoptymalizowany na maksa. Teraz nie uzywa sie juz jezykow ktore grzebia
    bezposrednio po sprzecie, tylko leci to przez kilka warstw posrednich
    miedzy programista, a sprzetem.
    Teraz rozwoj softu nalezy do firm, ktorym zalezy na maksymalizacji
    zyskow, a obecnie najwiekszy koszt rozmowju oprogramowania, to
    programista. Jakby programista mial siedziec ze 3x wiecej czasu nad
    optymalizacja softu, skoro ma do dyspozycji dzisiatki gigabajtow ramu,
    kilka, czy kilkanascie rdzeni, to programy by kosztowaly znacznie
    wiecej, niz teraz.