    From: Silver Dream ! <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co zamiast Raspberry Pi?
    Date: Thu, 9 Jul 2020 01:06:15 +0200
    <re2i8d$cqi$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>

    On 07/07/2020 23:12, Marek wrote:

    > Nie wchodzi się dwa razy do tej samej WODY a nie rzeki (bo rzeka to np.
    > Wisła więc zawsze wchodzisz do Wisły). Woda w rzece płynie, raz może być
    > czysta raz brudna stąd nigdy nie wejdziesz do tej samej WODY.
    > Ale oczywiście nikt (z _reguły_) takich niuansów tego się nie czepia
    > poza paru purystów z pme (no i jednej popularnej  autorki kryminałów).

    Ale tego przecież używa się w innym kontekście. Jeżeli mówię, że nie
    można wejść dwa razy do tej samej rzeki to mam na myśli, że nawet jeżeli
    odnajdę tę rzekę, w której się pluskałem z dzieciakami i rybami w
    dzeciństwie a obok była piękna polana to nic już nie będzie takie jak
    wtedy. Nie tylko woda w rzece nie będzie ta sama, pewnie też nie tej
    czystości, ryby które w rzece łapałem rękoma dawno nie istnieją a
    zamiast polany z mini-plażą jest parking przed halą handlową. I ja sam
    też nie jestem ten co kiedyś. Mam inne odczucia czy priorytety.

    To dlatego ,,nie można wejść dwa razy to tej samej rzeki" (nawet jeżeli
    nadal się tak samo nazywa) bo panta rhei (nie tylko woda w rzece). Nie
    dlatego, że skoro raz wpadłem z tratwy do Dunajca to drugi raz już nie
    mogę :-)