  • Data: 2020-02-15 17:08:02
    Temat: Re: Cofanie liczników!
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-02-15 16:34, RadoslawF wrote:
    > Dlaczego wartość licznika przy pierwszej rejestracji ma mieć
    > jakiekolwiek znaczenie

    bo sprowadzamy ponad milion używanych samochodów rocznie

    > a przy ostatnich badaniach diagnostycznych
    > już nie? Bo tobie się tak wydumało?

    nadinterpretujesz, nie piszę że jest nieistotna tylko że w jeżdżących w
    kraju autach procent korekt licznika jest (moim zdaniem) mniejszy niż
    jednocyfrowy a poza tym jest niezwykle trudny do wyłapania

    natomiast w przypadku aut sprowadzanych przez handlarzy może 1/3
    zachowuje swój przebieg - akurat tego jestem dosyć pewien bo mam sporo
    znajomych w tym środowisku a wyłapać duże korekty można banalnie łatwo
    jeżeli tylko potrafi się dogadać z sąsiadami z UE w sprawie dzielenia
    się stanem licznika dla danego VIN

    > Idąc twoim tokiem myślenia trzeba by zlikwidować kary za kradzież.
    > Przecież wszystkich i tak nie upilnują. :-)

    nie za kradzież tylko za nielicencjonowane rozpinanie zamykania kieszeni
    z prawej strony, bo może ktoś będzie chciał tam skryć łup
    (kieszeni z lewej strony nadzór nie dotyczy)

    > To tylko twoja interpretacja.

    ustawa obowiązuje ponad pół roku, o jakichkolwiek poważniejszych
    efektach poza masowym zatrzymywaniem samochodów w których licznik się
    'przekręcił' nie słyszałem, wiem za to że mimo oczywistych pomyłek
    'pisarskich' w sąsiednim powiecie facet został bez auta o drugiej w nocy
    i że tego auta prędko nie zobaczy

    wiem też że w sumie wyjazd moim samochodem w obecnym stanie to kuszenie
    losu, potencjalne wezwania na przesłuchanie i podobne atrakcje pomimo że
    kompletnie się do tego nie przyczyniłem

    przy czym wiem też że jego historia w Polsce jest nieskazitelna ale ma
    (na moje niefachowe oko) przynajmniej ze dwa razy większy realny
    przebieg który magicznie stracił na granicy kiedy był sprowadzony i że
    bez problemów dzieje się to nadal cały czas w setkach tysięcy samochodów