eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Coraz więcej pieszych ginie na przejściach, a nowe prawo miało ich ratować" › Re: "Coraz więcej pieszych ginie na przejściach, a nowe prawo miało ich ratować"
    Date: Thu, 6 Oct 2022 07:56:18 +0200
    Subject: Re: "Coraz więcej pieszych ginie na przejściach, a nowe prawo miało ich
    ratować"
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: JDX <j...@o...pl>

    On 06.10.2022 07:00, ddddddddddddd wrote:

    > Pewnie polega na ilości prześć które trzeba obserwować.
    Gdy kierujesz, to cały czas musisz obserwować co się dzieje wokół.
    Łolaboga, a ile to jest u nas skrzyżowań równorzędnych, czy nawet
    nierównorzędnych, ale słabo oznaczonych jednym znakiem na każdej z
    dochodzących dróg. Być może, że więcej niż przejść dla pieszych, a też
    trzeba je obserwować. Kurwa, nawet te obstawione znakami i sygnalizacją
    świetlną trzeba obserwować :-) (a ewidentnie nie wszyscy to robią). Itd.

    > W poniższych linkach wrzuciłem ludzika na pierwszym lepszym miejscu na
    > mapie - ciężko w ogóle znaleźć przejście dla pieszych - tam gdzie
    > przechodzą wiedzą, że nie mają pierwszeństwa i MUSZĄ ustąpić pojazdom.
    A tam gdzie mają przejście, wiedzą, że mają pierwszeństwo.

    > Tam się uczą logicznego myślenia, dzięki czemu przeżywają nawet na
    > przejściach, na których pierwszeństwo mają, ale kierowca się zagapi.
    Po pierwsze, ja to bym to nazwał nie tyle logicznym myśleniem, co
    zdrowym rozsądkiem. Znaczy się, że nie zawsze egzekwowanie swojego prawa
    jest opłacalne. :-D A po drugie, to raczej oznacza nie nieprzystosowanie
    dróg, a nieprzystosowanie kierowców. Pewnie większość z nich np. na
    widok ciężarówki wyprzedzającej na trzeciego zrezygnowałaby z
    egzekwowania swojego pierwszeństwa i uciekła na pobocze. Albo do
    przydrożnego rowu. :-D

    Jak dla mnie marudzenie o zbyt dużej liczbie przejść jest takim samym
    nonsensem jak lamenty tych, którzy chcą, aby powycinać drzewa przy
    drogach bo się ludzie o nie zabijają. I dobrze, że się zabijają, Ch im w
    D. Zmniejsza się ilość głupoty wśród populacji, a to korzystne zjawisko. :-D