  • 61. Data: 2020-05-19 19:47:18
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2020 o 16:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > W to to chyba nikt nie wierzy.
    > nawet najbardziej sceptyczni mowia ze chorych jest minimum 5x wiecej.
    > Zaczynaja sie pojawiac w wielu miejscach testy na przeciwciała.
    > ktos mi mowił ze około 130zl wykonanie badania w jakiejs przychodni, ale
    > i za 70 mozna kupic. A przy okazji wizyty u dentysty nzajomy robił za
    > 50zł.

    > Jak w takim razie tłumaczyc to co sie działo w Chinach?

    Nie do mnie pytanie.

    > Przepełnione szpitale, zwłoki lezace na korytarzach, na ulicach etc?
    >
    > Maja az tak słabą słuzbe zdrowia?

    Nie znam ani chińskiej, ani włoskiej, ani hiszpańskiej demografii, czy
    przyczyn dla których covid zadziałał tam inaczej niż np. w Europie
    wschodniej czy północnej.
    Ale coś innego musi być na rzeczy, że aż takie różnice w efektach były.

  • 62. Data: 2020-05-19 21:09:15
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 19.05.2020 o 11:37, Janusz pisze:

    > Politycy się wyżywią, gorzej z nami, za chwilę wygra wybory u nas ktoś
    > spoza pis i odpowiedzialność zacznie się rozmywać. Bo będzie doskonała
    > okazja żeby zrzucić winę na kogoś innego.

    +1

    Trafnie podsumowane.

  • 63. Data: 2020-05-19 22:30:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-05-19 o 19:44, Cavallino pisze:

    > Przedszkolanki, które od 2 miesięcy były na lockdownie też?

    > Nie rozumiesz na co odpowiadasz - problemem jest lockdown, a nie to czy

    Dla kogo problemem? Na razie dolny zamek daje mi więcej dobrego, niż złego.

    > na covid umrze 1 czy 2 tys ludzi.

    Chciałeś napisać 1 tys., (PL) czy 30 tys. (UK) - ?

  • 64. Data: 2020-05-20 08:33:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2020 o 16:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > W to to chyba nikt nie wierzy.
    > nawet najbardziej sceptyczni mowia ze chorych jest minimum 5x wiecej.

    Ale tutaj mowa nie o 5, tylko o 50-100 razy więcej...

    Najlepszy jest komentarz ministra z pis:

    "W Łodzi się nie okazało, że wielu pracowników jest zakażonych. To
    trzeba wyjaśnić. W Łodzi okazało się, że wielu pracowników miało kontakt
    z wirusem. (...) To nie są osoby chore. (...) Wiele z tych osób nigdy
    nie było chorych. Wystarczyło, że zetknęli się z wirusem i nabyli już
    odporność"

    Innymi słowy - gdyby nie bezpodstawny lockdown, to już większość z nas
    nabyłaby odporność, a nie bylibyśmy chorzy? ;-)

    Nie ma jak pokrętna pisowska logika, w zależności od tego co się chce
    osiągnąć, wypowiedzi są sprzeczne o 180 stopni.

  • 65. Data: 2020-05-20 08:33:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ubezpieczenia społeczne vs. kapitalizm?

    -----

  • 66. Data: 2020-05-20 08:34:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Raczej wietnamskiego.

    -----

  • 67. Data: 2020-05-20 11:44:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-19 o 21:09, zhbick pisze:

    > +1
    >
    > Trafnie podsumowane.
    Dlatego byłem w pierwszym momencie zaskoczony tym co powiedział młody
    Stuhr (zmienił zdanie w kwestii popierania kandydata PO), ale po
    zastanowieniu przyznałem mu rację.

    --
    Janusz

  • 68. Data: 2020-05-20 11:53:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-20 o 08:33, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ubezpieczenia społeczne vs. kapitalizm?
    Dokładnie, i to taki kapitalizm że aż zęby bolą, przeczytałem kiedyś
    fajny komentarz o usa, u nich tak jest bo podstawy państwa tworzyli
    angielscy purytanie.
    Teraz im sie to co chwilę czkawką odbija.
    Studia -kredyt, spłata kolejne 20lat
    Choroba - kredyt spłata kolejne lata albo bankrutcwo. A płaci się za
    wszystko, bo ubezpieczenia (o ile się ma) pokrywa tylko podstawy,
    wystarczy że z narkozy wybudzi Cię inna pielegniarka niż z twojego
    ubezpieczenia i juz musisz za nia płacić, podobnie z lekarzem.

    Obama chciał im zrobić powszechene ubezpieczenie zdrowotne podobne jak w
    Europie to go żywcem chcieli zjeść.

    --
    Janusz

  • 69. Data: 2020-05-20 12:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Dlatego byłem w pierwszym momencie zaskoczony tym co powiedział młody
    > Stuhr (zmienił zdanie w kwestii popierania kandydata PO), ale po
    > zastanowieniu przyznałem mu rację.

    CZyZbys nie odczytał ironii?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 70. Data: 2020-05-20 13:23:17
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-05-14 o 07:28, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > Sęk w tym że w Szwecji dziadkowie niekoniecznie musieli umierać. gdyby rząd się
    ogarnął i ich izolował (przypomnijmy 50% ofiar to domy starców i opieki)
    zastanawiające jak kolejne kraje walą łbem w ścianę zamiast uczyć się na błędach
    innych - średnia wieku ofiar Włochy 79 Niemcy 81.

    A tu taka ciekawostka - w Szwecji dobija się chorych:

    https://tinyurl.com/yaeoyav6

    T.