  • Data: 2020-09-22 14:04:48
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-22 o 12:17, Queequeg pisze:

    > Ile kosztuje taka seria z montażem, jak to się liczy? Od elementu, od
    > punktu?

    Wysyłasz dokumentację. Wykonawca wycenia i składa ofertę. Się
    decydujesz, albo nie.
    W jaki sposób on wycenia to jego sprawa.
    Ja projektuję urządzenia a zamawia kto inny (240km ode mnie). Tak
    normalnie to ja nie widzę ani wycen, ani zamówień.

    Nam wyszło, że przy 100szt to jest porównywalne cenowo z montowaniem u
    siebie (około 1995 kupiliśmy półautomat i wtedy montowaliśmy sami). W
    latach 2004-2006 przenieśliśmy praktycznie cały montaż na zewnątrz.
    Tylko jakieś prototypy, czy jak jakiegoś urządzenia 10szt jest zapasem
    na 2 lata to montujemy to sami.

    Czasem mnie odwiedzają handlowcy Wurtha. Sugerowali, że jest tuż obok
    kilka firm montażu kontraktowego (gdyby nie górka to jedną widziałbym z
    okna) i żeby ich sprawdzić. Im chyba trochę nie pasuje, że oni chodzą
    koło mnie a potem produkcja jest na drugim końcu Polski i w sumie
    hurtowe zamówienie trafia do innego handlowca.
    Raz daliśmy tym za górką jakąś płytkę do wyceny. Pozostaliśmy przy
    drugim końcu Polski :)

    Jeśli planujesz zamawiać tak montaż i chciał coś więcej wiedzieć to
    odezwij się na priv.

    > Czemu tak? Wilgoć? Za mały prąd i nie dochodziło do samooczyszczania?

    Normalne styki wymagają około 100mA do samooczyszczania, a tam płynęło
    przez 99% czasu 0mA a przez ten 1% 1mA. Wilgoć też zapewne była bo to na
    stacji metra.
    P.G.