  • 11. Data: 2021-08-08 23:34:57
    Temat: Re: Czujnik gazu - fałszywe alarmy?
    Od: M M <m...@g...com>

    Czujnik zasilany z sieci, nie z baterii.
    Gazu nie czuć, piec działa póki co bez zarzutu - choć może faktycznie warto by zrobić
    jakiś przegląd serwisowy po kilku latach.
    Ktoś tu pisał że miał taki czujnik i tak samo się zepsuł - dzięki, to może być
    właściwy kierunek.
    Nie wiem o co chodzi z tym wodnym chlebem.

  • 12. Data: 2021-08-09 00:04:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-08-08 o 23:34, M M pisze:
> [...]
    właściwy kierunek.
    > Nie wiem o co chodzi z tym wodnym chlebem.

    A o co może chodzić...

    Zenek to jest grupowy przygłup, który czepia się ludzi. Prześladuje ich
    i nęka na grupach dyskusyjnych. Wymyśla jakiś głupie historie na temat
    tych ludzi i tak powtarza "w kółko Macieju". Trzeba uważać na jego
    porady, bo z reguły są błędne i szkodliwe. On sam zaś uważa się za
    specjalistę od wszystkiego i nie ma wątku w którym nie zabierałby głosu
    i nie odpisywał.

    W rzeczywistości jest zgorzkniałym starcem, byłym ubekiem. Jest
    sfrustrowany swoim, nieudolnym życiem. Zazdrości każdemu, kto postawił
    dom lub czegoś się dorobił i z tego powodu zieje nienawiścią do każdego,
    kto ma lepszy status społeczny od niego. Z nienawiści do takich ludzi,
    udziela szkodliwych porad.

    Co ciekawsze Zenek ma swoich wielbicieli, którzy zapewne i tu zaczną się
    uzewnętrzniać. Choć czasami to się zastanawiam czy czasami Zenek nie
    pisze pod kilkoma nickami i sam siebie nie popiera, bo już mało kto chce
    z nim prowadzić dyskusje, a stanowcza większość ma go w KF-ie i ignoruje
    jego beletrystykę. Zwróć też uwagę na jego słownictwo.

    Uważaj, bo bardzo łatwo jest się narazić Zenkowi. Nie wolno mieć innego
    zdania niż Zenek, bo nienawidzi tych, którzy odważą się mu sprzeciwić
    lub wytknąć błędy.

  • 13. Data: 2021-08-09 15:19:40
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 08.08.2021 o 23:34, M M pisze:
    > Czujnik zasilany z sieci, nie z baterii.
    > Gazu nie czuć, piec działa póki co bez zarzutu - choć może faktycznie warto by
    zrobić jakiś przegląd serwisowy po kilku latach.

    Zdecydowanie należy tak zrobić. U mnie objawy były podobne, dodatkowym
    efektem było żółknięcie roślin. Pewnego pięknego dnia po kąpieli myłem
    sobie ząbki. I poczułem, że lecę na podłogę. Bez żadnych sygnałów
    ostrzegawczych. Szczęśliwie upadłem tak, że moja głowa znalazła się przy
    drzwiach, tam gdzie są otwory wentylacyjne. Pracujący "junkers" pobierał
    powietrze i właśnie tymi otworami ono wchodziło. Po tym, jak zajarzyłem,
    poprosiłem kolegę, aby zawiózł mnie na SOR. Tam stwierdzili lekkie
    zatrucie. Lekkie zatrucie wygląda tak, że wchodzenie na drugie piętro
    wymaga dwóch odpoczynków na półpiętrach. Nie mam ochoty dowiedzieć się,
    jak wygląda zatrucie choćby średnie. Ty też nie masz...

    P.P.

  • 14. Data: 2021-08-09 16:12:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Aug 2021 15:19:40 +0200, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    > efektem było żółknięcie roślin. Pewnego pięknego dnia po kąpieli myłem
    > sobie ząbki. I poczułem, że lecę na podłogę. Bez żadnych sygnałów

    Teraz to sie Covid nazywa :-(

> [...]
    > wymaga dwóch odpoczynków na półpiętrach. Nie mam ochoty dowiedzieć się,
    > jak wygląda zatrucie choćby średnie. Ty też nie masz...

    Ale czy to taki sam czujnik, czy trzeba inny, na CO ?

    J.

  • 15. Data: 2021-08-09 16:39:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 9 sierpnia 2021 o 00:04:37 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    >
    > Uważaj, bo bardzo łatwo jest się narazić Zenkowi. Nie wolno mieć innego
    > zdania niż Zenek, bo nienawidzi tych, którzy odważą się mu sprzeciwić
    Na inżynierii jest temat jak zrobić wała. Oni tam kombinują a wystarczy spytać twoich
    użyszkodnik rodzicow.

  • 16. Data: 2021-08-09 22:13:25
    Od: M M <m...@g...com>

    Spokojnie.
    Czujnik ma oddzielną sygnalizację gaz/czad i jak jest fałszywy alarm, sygnalizuje
    tylko gaz. Pewnie są osobne czujniki HC i CO.
    Piec jest współczesny (nowy, w nowym mieszkaniu budowanym 5 lat temu), ma zamkniętą
    komorę spalania, nie bierze powietrza z pomieszczenia.
    Ma elektroniczne sterowanie i wiele zabezpieczeń, zapłon iskrą a nie "świeczkę". Ma
    też wentylator na wylocie spalin - swoją drogą, dlaczego tak robią a nie na wlocie
    powietrza gdzie nie byłby narażony na działanie spalin?
    Nie jest w łazience, lecz w przedsionku za drzwiami wejściowymi - pomieszczenie
    raczej dobrze wentylowane. Jest jedynym urządzeniem gazowym w domu (nie ma w ogóle
    doprowadzonego gazu do kuchni, tylko prąd). Wadą takiego umieszczenia jest długie
    czekanie na ciepłą wodę w łazience na piętrze (podgrzewacz przepływowy + długie
    rury), to małe mieszkanie i na bojler pojemnościowy brak miejsca.
    Marka "Junkers" (grupa Bosch) a nie potocznie zwany "junkers" jakie stosowano za PRL
    i faktycznie bywały niebezpieczne.
    Czujnik bardziej dla spokoju niż z powodu realnego zagrożenia.
    Ale OK, też zgadzam się że należy o tych zagrożeniach ostrzegać bo może ta informacja
    kogoś uratuje.

  • 17. Data: 2021-08-09 22:27:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan M M napisał:

    > Ma też wentylator na wylocie spalin - swoją drogą, dlaczego tak robią
    > a nie na wlocie powietrza gdzie nie byłby narażony na działanie spalin?

    Żeby nie było zbyt wielu okazji do testowania czujności tego drugiego
    detektora, od tlenku węgla.

    Jarek

    --
    Wiec gaz do dechy i wypuszczam czad
    Z aparatury co ma tysiąc wat

  • 18. Data: 2021-08-09 22:46:36
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Nie mam ochoty dowiedzieć się,
    > jak wygląda zatrucie choćby średnie. Ty też nie masz...

    Wygląda nieciekawie. U mnie w rodzinie podczas kąpieli w łazience w
    bloku, w dniu tradycyjnie nawiedzonym przez halny (taki wiatr znaczy
    się) osoba poczuła się zastanawiająco dobrze. Postanowiła więc wyjść z
    łazienki, ale to się już nie udało. Na szczęście domownicy usłyszeli
    upadające ciało i wezwali pogotowie. Osoba obudziła się na łóżku w
    szpitalu w akopaniamęcie "piip, piip". Co gorsza, dokładnie w tym samym
    momencie sąsiad z naprzeciwka zaliczył dokładnie to samo, tylko nikt
    tego nie usłyszał :( Szkoda, młody chłopak przypłacił życiem błąd w
    projekcie systemu wentylacyjnego. Jak później wyszło, w projekcie były
    wentylatory wyciągowe na dachu. Jasne, w czasach gdy 20 stopień
    zasilania był normą i wszystkiego brakowało. Kurde, gdybym miał drona (i
    umiał latać), sprawdził bym jak to teraz wygląda. Może coś poprawili, bo
    nie było słychać przez ostatnie 30 lat o podobnym przypadku.

    Irek.N.
    ps. wiem, objawy nie pasują do zatrucia czadem, ale tak zrelacjonowała
    je osoba zatruta, po prostu zrobiło się zbyt miło... bez żadnego powodu.

  • 19. Data: 2021-08-10 01:24:11
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.08.2021 o 00:04, Uzytkownik pisze:

    > Uważaj, bo bardzo łatwo jest się narazić Zenkowi. Nie wolno mieć innego
    > zdania niż Zenek, bo nienawidzi tych, którzy odważą się mu sprzeciwić
    > lub wytknąć błędy.

    Hehehe, Zenuś jest prosty jak promień lasera. Można go zgasić jak peta
    zwykłym, zacytowanym faktem nawet z Wikipedii. Muszę mu oddać, że z
    faktem już nie dyskutuje, zwyczajnie opuszcza dyskusję bez podania
    przyczyn :D Nie przeprasza za swoje błędy :) Może dlatego, że mieszanie
    go dalej z gównem nie jest mu na rękę ani "prowadzącemu" :) Szuka
    następnej "ofiary" :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 20. Data: 2021-08-10 08:53:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Aug 2021 22:46:36 +0200, Irek.N. wrote:

> [...]
    > umiał latać), sprawdził bym jak to teraz wygląda. Może coś poprawili, bo
    > nie było słychać przez ostatnie 30 lat o podobnym przypadku.

    Jest mozliwe, ze kiedys mieliscie gaz "miejski", z wegla, o duzej
    zawartosci CO, a teraz ziemny. Ten miejski wystarczy zgasic ... no ale
    byl do tego stosowny zawor ...

    J.