eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaCzy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne › Re: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca
    szerokie horyzonty techniczne
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 12 Jan 2014 16:19:13 +0100

    Dnia Sun, 12 Jan 2014 04:26:56 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Aha, jeszcze jedno. Trochę nieporozumienia może się wkraść z powodu
    > znaczenia słowa "inżynier". Tradycyjnie w polskim języku, to jest
    > tytuł naukowy, nadawany przez uczelnię wyższą, absolwentowi
    > pierwszego stopnia studiów technicznych. Obecnie właściwie tyle co
    > licencjat, tyle że po politechnice i po przynajmniej siedmiu
    > semestrach, a nie jak w innych zawodach po sześciu. Natomiast na
    > Zachodzie to jest po prostu zawód,

    Z tym "zachodem" to tez ostroznie,
    http://en.wikipedia.org/wiki/Licentiate

    dalej sie mozna doczytac ze jest system bolonski, niemiecki,
    anglosaski ...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bologna_process

    > nazwa stanowiska pracy gdzie robi się techniczną robotę.

    podobnie jak amerykanski profesor - stanowisko na uczelni.
    Zreszta u nas czesto tez tylko stanowisko.

    > Kalka tego znaczenia jest (chyba
    > niepoprawnie) używana i w Polsce: inżynier serwisu to po prostu
    > technik ze skrzynką z narzędziami.

    ale wyksztalcenie moze miec wyzsze.

    > Prepraszam, jeśli ja tu czasem
    > niepoprawnie użyję słowa "inżynier" na określenie człowieka za
    > biurkiem projektującego jakieś urządzenie lub budynek bez względu
    > na posiadany przez niego dyplom. Od lat nie posługuję się językiem
    > polskim na codzień, mam więc czasem odchył.

    To chyba wszedzie jest rozmyte
    http://en.wikipedia.org/wiki/Engineer#Regulation

    J.