  • Data: 2019-04-15 18:31:35
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-04-13 o 16:42, J.F. pisze:
> [...]
    DTeOmPqGU7OoI/view?usp=sharing

    >No to właśnie udowodniłeś moją tezę: praktycznie nie da się zmienić
    >zawartości RAW. Znajdź 5 różnic :-D :-D

    >https://drive.google.com/file/d/1SfhAx__hj9I7eqti9h
    4ZHqy_6Uyol8Vs/view?usp=sharing
    >Niczego nie zmieniłeś - jak przypuszczałem :-D

    No jak niczego ?
    Zobacz na piksel 494,275. U mnie RGB
    157, 156, 138
    a u Ciebie 1491,275
    151, 149, 124

    Masz taki swietny monitor i nie zauwasz tak olbrzymiej roznicy
    jasnosci ? :-P

    albo piksel nizej - u mnie
    43, 41, 26
    u Ciebie
    47, 41, 27

    Ciekawe - w druga strone te zmiany .

    Dobra, dosc nabijania:
    -co robi ten Imaging Edge, to nie wiem, pierwszy raz uzywalem, ale od
    Sony pochodzi, to chyba wie co robi :-)

    -fakt, ze jak rozjasnilem, to cos bylo widac, a po zapisaniu i
    ponownym odczycie ... znow jakos ciemno, jakby zignorowal swoje
    poprawki, ale przeciez nie, bo jak widac cos zmienil.

    -na ekran nawet nie patrzylem, porownalem sobie pliki bajtami:
    a) pod offsetem 9189h w oryginale sa bajty
    02 02 02 02 02 02 04 .... i tak jakos rosnie do FA, a po zmianie
    06 04 05 06 05 04 06 .... i tez rosnie do FA, ale inna dlugosc obszaru

    b) od offsetu 93CF jakis kawalek o istotnie roznej zawartosci - prawie
    4KB

    c) pod offsetem AE55 trzy bajty rozne

    d) pod offsetem 220A9 obszary podobne do a) i b) - tylko tym razem
    ponad 256KB

    e) pod koniec pliku po zmianie pojawia sie dodatkowa tresc

    Wiec znakomita wiekszosc danych jest taka sama - masz racje, ze
    danych z matrycy nie zmienil.
    Ale cos zmienil.
    Wyglada mi to tak, jakby tylko zmodyfikowal jakies tablice jasnosci
    ... co akurat przy rozjasnieniu o 2EV nie dziwne.

    >W ten sposób oczywiście byłoby wszystko ok. Tak właśnie robi się
    >HDRy.

    I jakos stosunek sygnal/szum sie polepsza.

    >A tak na marginesie czas, nigdy przesłonę.

    W HDR lepiej czas, ale zmienic parametry ekspozycji mozna jednym i
    drugim,
    i matryca lepiej ciemnosci widzi.
    Za to jasne przepala :-)

    >To, że w A77 była sporo mniejsza niż deklarowane 12 bitów (może z 10
    >bitów) a w A99 deklarowane 14 daje dokładnie tyle. Oczywiście te
    >"najciemniejsze" bity coś pokażą, będzie to dalekie od ideału
    >przybliżenie rzeczywistości, ale będzie...

    Ja bym polemizowal, bo szumy na tym parapecie sa spore ... tzn
    polemizowalbym z ta dynamika 14 bit, bo tam jednak mocniej szumi.

    >Hę? Nie słyszałeś o exif itp?

    Mnie zapisane jasnosci pixeli interesuja.
    Niestety - nie bylem w stanie ich podejrzec w tym ARW - tzn jest jakas
    kompresja i musialbym zgadnac jaka.

    >Nie maskuj problemu i udaj się do okulisty, póki jeszcze kontury
    >widzisz :-D :-D A ta ściana jest żółta, a żółty kolor ponoć jest
    >ostatnim jaki widzą ludzie tracący wzrok ... a mimo to powstał
    >problem. Ja bym się na Twoim miejscu zaniepokoił :-D

    Nie na scianie, tylko na ramach szyb - one chyba biale ?

    A powazniej ...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Test_Amslera
    u siebie juz cos zlego widze ...

    >Rany, oczywiście! Zadałem światłomierzowi te same warunki: ISO100 i
    >f/8.

    >Co Ty pierdzielisz?! Chciałeś abym wykonał pomiar bieli - dokonałem.

    Gdzies tam piszesz, ze kalibrujesz na 80cd/m^2, wierze,
    a inni pisza, ze czyste niebo ma 7000 ... to nie moze monitor na tle
    nieba wyjsc tak samo jasny, albo cos nie tak z tymi liczbami.

    No ale ja nawet swiatlomierzem nie dysponuje, zeby to zmierzyc.

    Swoja droga - monitor z bialym obrazkiem na tle nieba oko odbiera
    calkiem jasno - i tu mamy kolejne potwierdzenie Twojej tezy ...
    Bo jak sie sfotografuje, to juz ciemny mocno :-)

    J.