    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy ja napisałem w ofercie że to oryginał?
    Date: Sat, 11 Jul 2020 13:54:12 +0200

    On 11/07/2020 13:42, Mateusz Bogusz wrote:
    > Że podróbka też nie było napisane. Tłumaczenie pana jednak do mnie nie
    > trafia. A Wy jak uważacie?

    Podróbek SkyRC jest wiecej niz oryginałów od wielu lat.

    Sam szukałem chyba ze 2 lata aż trafiłem na oryginał, ale wcale nie
    dlatego że mi na nim zależy, tylko po to aby wgrać chealicharger na nią.
    Podróbki mają procesory firmy MegaWin (dla kumajacych, upudorwany trup
    6502!) a oryginały miały AtMega i chyba jakieś ARMy później. Wczesne
    podróbli tez miały AtMega, ale nie trafiłem na taką nigdy.

    Połowa sprzedwaców podróbek twierdziła że to oryginały, druga połowa nic
    nie twierdzi. To przestaje być zaskakujące jak się okazuje że to Janusze
    biznesu i nigdy nawet tego nie potwierdzili bo "tak deklaruje
    producent", "nasza firma nie zajmuje się oceną procesorów w ładowarkach
    bo to nie komputery" itd.

    Masz prawdopodobnie podróbkę.

    Podróbka *NIE* jest kablibrowana w fabryce bo to za dużo zachodu. U mnie
    skutecznie potrafiła odgazować akku Pb przeładowując go. Można ją
    skalibrować, ale to nie jest oczywiste i wymaga bardzo skomplikowanego
    sprzętu, co gorsza jak wejdziesz w tryb kalibracji chińczyka to możesz
    ją wyrzucić do śmieci bo już skasowała stare ustawienia (nic nie warte z
    resztą).

    Po dużej walce w poszukiwaniu oryginału odkryłem że chińczycy albo nie
    podrabiają, albo podrabiają mniej, konkretnej wersji: imax B6 mini. I
    taką udało mi się kupić w końcu. Po wrzuceniu chealicharger na nią, mam
    znakomitą ładowarkę.

    Jeśli chcesz kupić, niekoniecznie oryginalą, ale dobrą, to czasami na
    allegro pojawiają się wersje już przeprogramowane na chealicharger. A
    majac ten soft na pokładzie można w łatwy sposób ją skalibrować multimetrem.