    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>
    Subject: Re: Czy ja napisałem w ofercie że to oryginał?
    Date: 11 Jul 2020 18:31:43 GMT

    Jest Sat, 11 Jul 2020 13:42:55 +0200, Mateusz Bogusz pisze:
    > Kupiłem ładowarkę taką "uniwersalną" z alledrogo. Producent SkyRC ma
    > taką XYZ, to wyszukałem na alle XYZ. Jest, nawet zdjęcie pasuje (jak już

    Ostatnio kupowałem iMax B6, ale już wcześniej wiedziałem, że tu kwitnie
    rynek - może nie tyle podróbek, co klonów (zresztą gdzieś mi się o uszy
    obiło, że ta made by SkyRC też jest de facto klonem, te inne to druga
    pochodna). Toteż szukałem takiej z hologramem oraz z logo SkyRC.

    > Pomyślałem, a sprawdzę czy to jest oryginał na pewno. Na stronie
    > producenta szukam "genuine" i coś wyskakuje. Sprawdzam, powinna być
    > nalepka ze zdrapką i kodem do przepisania - nie ma. Na zdjęciu na

    Nie chciało mi się sprawdzać kodu na stronie producenta, ale moja
    wygląda na oryginał. Trzeba przyznać, jakość wykonania więcej niż
    przyzwoita.

    > Zwrot wysłałem i kasę dostałem, ale zadzwonił sprzedawca z propozycją
    > żebym jednak zmienił "przyczynę zwrotu" bo "Czy ja napisałem w ofercie
    > że to oryginał?" :-)
    > Że podróbka też nie było napisane. Tłumaczenie pana jednak do mnie nie
    > trafia. A Wy jak uważacie?

    Uważam, że miałeś prawo czuć się oszukany. Domyślnie zakładamy, że
    kupujemy oryginał. Naprawdę nie musi być to wyraźnie zaznaczane przy
    każdym produkcie... Być może sam bym się naciął, gdyby nie wstępne
    rozeznanie w temacie.

    k.