    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    <uld51j$kq6$2$bosch@news.chmurka.net> <pyseN.1022$c8T6.667@fx05.ams1>
    <ulfhe1$59o$1$bosch@news.chmurka.net> <MxNeN.3333$N2w8.1303@fx07.ams1>
    <1v8x1e89b4t22.ibnpb27tla4v$.dlg@40tude.net>
    <%U8fN.31628$i529.7890@fx12.ams1> <uln615$hsi$1$pkozar@news.chmurka.net>
    <UP6gN.31882$i529.24167@fx12.ams1> <ulrmq1$att$1$pkozar@news.chmurka.net>
    <jkqgN.52440$ogWb.45316@fx14.ams1> <ulufiu$7b3$1$pkozar@news.chmurka.net>
    <u_OgN.25098$woU1.562@fx13.ams1> <um1564$n5b$2$pkozar@news.chmurka.net>
    <Dg7hN.99838$c68d.52284@fx15.ams1> <um3log$f5u$1$pkozar@news.chmurka.net>
    <WHphN.99939$c68d.25142@fx15.ams1> <um6gon$uje$1$pkozar@news.chmurka.net>
    Date: Sat, 23 Dec 2023 15:00:37 GMT

    On 2023-12-23, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Bardzo prawdopodobne. Pamiętam, jak z kimś narzekałem na tego FinePiksa.
    > Według mnie porażka - i rozdzielczość, i dynamika. Dziwię się
    > "kultowości" tego aparatu.

    Właśnie zobaczyłem, że wciąż można go kupić na Amazonie za ca 1k5 USD.

    > To samo. Przerobiłem jeden bluray 3D na SBS i stwierdziłem, że z
    > projektora jest zdecydowanie lepiej. Ale generalnie według mnie
    > reżyserzy nie poradzili sobie z trójwymiarowością pod względem
    > artystycznym - za dużo zachwytów nad stroną czysto techniczną. Właściwie
    > tylko niektóre kreskówki 3D miały sens.

    Chyba jestem mniej uczulony na niedoskonałości, albo mam mniejsze
    wymagania, choć faktycznie, kreskówki wypadają lepiej. Ale inne też
    oglądam. Ładuję właśnie wspomnianego Sony. Nie używałem go z dobre 5
    lat. Trzeba biedaka rozruszać.

    > Mam w tej chwili Vegas Pro 19 i chyba to pierwsza wersja, która prawie
    > nie wykrzacza się, a PC mam na Ryzenie. Wspomaganie GPU mogło być

    ZCP kupiłeś go bardzo okazyjnie na jakiejś platformie sprzedażowej gier?
    Widzę, że w tej chwili jest świąteczna promocja, 200EUR za wersję edit.
    Trochę nadal za drogo na moje fatalne doświadczenia z Vegas Movie
    Studio. W końcu ponoć ten sam rdzeń/engine. Sprawdzałem wersję 2023 i
    wykrzacza się na Ryzenach jak wszystkie poprzednie. Nie wiem czy przy
    wczesniejszej dyskusji wspominałem o swoistym kuriozum: to Movie Studio
    działało mi i szybciej i stabilniej w maszynie wirtualnej pod Linuksem
    niż natywnie pod Windows 10.

    > lepsze, ale nie jest źle. Mnie w Vegasie podoba się workflow, m.in.
    > przejrzyste używanie filtrów (kolejność, łatwe stosowanie dla całego

    Tez mi odpowiada, dlatego wciąż używam, ale obiektywnie masakra. Robię
    plik wynikowy z dużym bitrate pod najmniej problematycznym kodekiem a
    potem przekodowuje go do formy finalnej np. pod TMPGEnc Video Mastering
    Works. Inaczej się nie da. Gorzej jak to jest właśnie MVC gdzie muszę
    użyć określonych kodeków.

    --
    Marcin