  • 11. Data: 2015-08-04 22:49:25
    Temat: Re: Czy są jakieś scalaki sterowniki do silników prądu stałego....
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W TME nie ma. To samo ELFA. Teoretycznie to mam obcykane. Po co mam czytać jak kupić
    nie mogę.

  • 12. Data: 2015-08-04 22:57:39
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > W TME nie ma. To samo ELFA. Teoretycznie to mam obcykane. Po co mam czytać jak
    kupić nie mogę.

    Nie ma LM3524? Chyba Ci nie uwierzę!

    P.P.

  • 13. Data: 2015-08-04 23:14:24
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-08-04 o 22:57, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Nie ma LM3524? Chyba Ci nie uwierzę!

    Pewnie jest odpowiednik w postaci SG3524.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2015-08-05 10:40:32
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-08-04 o 23:14, Mario pisze:

    > Pewnie jest odpowiednik w postaci SG3524.

    Pewnie Zenek potraktował numer noty aplikacyjnej jako symbol układu
    scalonego...
    :-)

    P.P.

  • 15. Data: 2015-08-06 15:45:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 04 Aug 2015 16:48:24 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Nie ma sprzężenia zwrotnego. Jest kompensacja spadku napięcia
    > zasilającego przy zwiększonym obciążeniu. Znakomicie to działa w
    > zasilaczu wiertarki :-)

    Kiedy wlasnie jest sprzezenie.

    Idea jest prosta - napiecie na zaciskach silnika wynosi:
    Us=I*Rw+E = I*Rw+k*n

    gdzie Rw - opornosc silnika (wirnik+szczotki), E - napiecie
    indukowane, n - predkosc obrotowa, k - stala silnika.

    No to teraz trzeba zmierzyc plynacy prad I, wyliczyc E, i tak
    regulowac zasilanie aby E bylo stale.
    Zadanie dla 2 czy 3 tranzystorow - zanim byly scalaki, to tak to
    robiono. Poszukaj schematow starych polskich magnetofonow - np MK125

    Dzis zrobilbym to inaczej. Ale raczej uzyl enkodera niz mierzyl prad.
    Albo od razu silnik BLDC.

    J.

  • 16. Data: 2015-08-06 17:28:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Już mnie temat nie intersuje. Zrobiłem tak jak trzydzieści lat temu opisali to w
    radioamatorze. Cztery tranzystory i działa. Chciałem nowocześniej ale tutaj nikt
    specjalnie nie pomógł.

  • 17. Data: 2015-08-10 17:18:46
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 17:28:35 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Już mnie temat nie intersuje. Zrobiłem tak jak trzydzieści lat temu opisali to w
    radioamatorze. Cztery tranzystory i działa. Chciałem nowocześniej ale tutaj nikt
    specjalnie nie pomógł.

    A możesz jakoś schemat udostepnić bo nie każdy ma dostęp do Radioamatora?

  • 18. Data: 2015-08-10 18:25:41
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    A może tu jest coś ciekawego?
    http://ep.com.pl/files/2897.pdf

  • 19. Data: 2015-08-10 18:32:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisz do czego potrzebujesz. To moje dla mnie dobre a dla innych moze się nie
    nadawać bo dużo mocy idzie na grzanie planety.

  • 20. Data: 2015-08-10 19:16:24
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Napisz do czego potrzebujesz. To moje dla mnie dobre a dla innych moze się nie
    nadawać bo dużo mocy idzie na grzanie planety.

    Bo nie chciałeś pomocy w ramach której miałeś proponowane rozwiązanie na
    PWM :)

    --
    pozdrawiam
    MD