  • 11. Data: 2009-03-18 11:24:13
    Temat: Re: Czy takie cus jest wykonalne ? (przyczepka samochodowa)
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Prawda. Ale u mnie jest jeszcze jede aspekt; mam samochod
    > w automacie i nie chce go zajezdzac ciagajac ciezary.
    > Bardzo lubie moj samochodzik i nie chce go stracic :)

    No to Polonez "w manualu" będzie się nadawał jako paka + przyczepka :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 12. Data: 2009-03-18 11:26:02
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    pluton wrote:

    > Prawda. Ale u mnie jest jeszcze jede aspekt; mam samochod
    > w automacie i nie chce go zajezdzac ciagajac ciezary.
    ^^^^^^^^^^^

    Zmajstrowales sobie automatyczna myjnie w garazu? :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 13. Data: 2009-03-18 11:39:25
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Witam
    >
    > Jak tak sobie ogladam ceny przyczepek lekkich do samochodow,
    > to widze, ze stosunek ceny do ladownosci jest tragicznie wielki.
    >
    > Czy wedlug was wykonalny jest taki pomysl:
    > 1) zakup na zlomowisku sprawnego podwozia
    > zuka/poloneza/czegos tam jeszcze
    > (to sie moze udac za 300-500 pln)
    > 2) dospawanie burt
    > 3) dospawanie dyszla
    > 4) zarejestrowanie jako lekkiej przyczepki
    >
    > Mysl jest taka, zeby wykorzystywac taka przyczepke
    > na niezbyt dlugie dystanse (30-50 km), za to wozic
> [...]
    Obejrzyj opłaty za wypożyczenie przyczepki. Jak nie masz firmy transportowej to
    warto wypożyczyć na stacji benzynowej. Unikniesz: pracy, rejestracji, OC. Przy
    kilkunastu użyciach rocznie nie warto mieć swojej przyczepki. Takie jest moje
    zdanie.

  • 14. Data: 2009-03-18 11:51:31
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

> [...]
    > Przy
    > kilkunastu użyciach rocznie nie warto mieć swojej przyczepki. Takie jest

    Po ile wypożyczają?

    Tu w Siedlcach to chyba ze 20-30 zł za dobę. Tyle płacę za OC a używam kiedy
    chcę bez dodatkowych opłat.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 15. Data: 2009-03-18 12:38:03
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Po ile wypożyczają?
    >
    > Tu w Siedlcach to chyba ze 20-30 zł za dobę. Tyle płacę za OC a używam kiedy
> [...]
    Ktoś podał wyliczenie ile kosztuje zrobienie przyczepki. wychodzi że z
    robocizna, bo niby dlaczego nie policzyć 100rh po 10 złotych, jakieś 3000. To
    daje 120 dób po 25 złotych. Przeciętny ludek przez 10 lat tego nie wykorzysta. A
    po 10 latach taka samoróbka nadaje się na złom, jeśli nie wcześniej. Do 200 kilo
    można zapakować nawet do małego samochodu, bez żadnej szkody dla niego. Taka
    przyczepa się przydaje jak trzeba betoniarkę przewieźć, albo tapczan na działkę.
    Cegieł nikt o zdrowych zmysłach woził nie będzie, bo cegły są na paletach,
    Przyjeżdża wyspecjalizowana ciężarówka i ustawia paletę tam gdzie się palcem
    pokaże. Kształtowników w 6 metrowych sztangach praktycznie nie wolno przewozić
    na przyczepie, bo za bardzo wystają. A jak przetną na pół to wygodniej na
    bagażniku na dachu przewieźć. Takie jest moje zdania. Ty możesz mieć inne. Wiesz
    jaki jest jeszcze problem jak się ma przyczepkę. Co chwila ktoś przyłazi żeby mu
    pożyczyć. Wraca zawsze w gorszym stanie niż przed pożyczeniem. To kupić albo
    zrobić przyczepę żeby inni za friko ją niszczyli, średnio opłacalny interes.

  • 16. Data: 2009-03-18 12:55:44
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 18 Mar 2009 12:51:31 +0100, "Agent 0700" <k...@w...pl>
    wrote:

    >Po ile wypożyczaj??
    >
    >Tu w Siedlcach to chyba ze 20-30 zł za dobę. Tyle płacę za OC a używam kiedy
    >chcę bez dodatkowych opłat.
    Ale koledzy dobrze radzą - jak potrzebujesz sporadycznie - pożyczyć,
    jak bardzo dużo przez krótki czas (np. budowa), to kup poldolota ze
    skrzynią, albo starego żuka i nie będziesz się martwił o stan
    wozidełka. W pozostałych przypadku myśl dalej.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 17. Data: 2009-03-18 12:59:37
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Ktoś podał wyliczenie ile kosztuje zrobienie przyczepki. wychodzi że z
    > robocizna, bo niby dlaczego nie policzyć 100rh po 10 złotych, jakieś 3000.

    Ale ile przy tym zabawy :-)

    Spawanie przyczepki to dla mnie zabawa.

    Mam w tym czasie siedzieć w domu i oglądać TV? Akurat nie ma ciekawych
    filmów. W sumie to czasem coś jest, ale rzadko.

    > po 10 latach taka samoróbka nadaje się na złom, jeśli nie wcześniej.

    Jak będziesz przeładowywał i trzymał na dworze pomalowaną to może i tak.

    > przyczepa się przydaje jak trzeba betoniarkę przewieźć, albo tapczan na
    > działkę.

    Mniejwięcej właśnie do tego.

    > Cegieł nikt o zdrowych zmysłach woził nie będzie, bo cegły są na paletach,
    > Przyjeżdża wyspecjalizowana ciężarówka i ustawia paletę tam gdzie się
    > palcem
    > pokaże.

    Zgoda

    Kształtowników w 6 metrowych sztangach praktycznie nie wolno przewozić
    > na przyczepie, bo za bardzo wystają.

    Racja, na przyczepce nie. Kształtowniki 6-metrowe przewozi się pod długą
    przyczepką podczepione. Może być też pod samochodem. A najlepiej kupować tam
    gdzie transport gratis :-)

    A jak przetną na pół to wygodniej na
    > bagażniku na dachu przewieźć.

    A potem sklejać z powrotem?

> [...]
    > albo
    > zrobić przyczepę żeby inni za friko ją niszczyli, średnio opłacalny

    Tu niestety masz rację. Dobry zwyczaj - nie pożyczaj. Ja nie pożyczam, jak
    ktoś chce to jadę z nim, pomagam załadować itp., ale też pilnuję, żeby nie
    była zniszczona.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 18. Data: 2009-03-18 13:34:27
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Zmajstrowales sobie automatyczna myjnie w garazu? :-)

    Pojde inna droga: w garazu rozprowadze wode,
    zorganizuje wyjscia na zewnatrz i bede sobie
    biegal automatycznie z karcherem od kurka do kurka :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 19. Data: 2009-03-18 13:35:11
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Obejrzyj opłaty za wypożyczenie przyczepki.

    Od 20 do 40 pln/doba. Ale mala ladownosc...

    pozdrawiam
    pluton

  • 20. Data: 2009-03-18 13:42:18
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    pluton wrote:
    > Pojde inna droga: w garazu rozprowadze wode,
    > zorganizuje wyjscia na zewnatrz i bede sobie
    > biegal automatycznie z karcherem od kurka do kurka :)

    Czyli mycie jednak manualne...
    Staram sie po prostu odgadniac w jakim to automacie trzymasz ten
    samochod :-)

    Pozdro

    Maseł

    P.S. MSPANC