    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Czy tradycyjna telefonia stacjonarna już nie istnieje?
    Date: Wed, 13 Dec 2023 14:14:01 +0100
    <0...@g...com>
    <ul2ati$pta$1$michalj@news.chmurka.net>
    <e...@g...com>
    <ul6ke2$v0k$2$michalj@news.chmurka.net>
    <ul7k6s$fpj$1$nadir@news.chmurka.net>
    <fsbwtsr2azax$.11ujxgevup47p.dlg@40tude.net>
    <ul9rct$bo2$1$nadir@news.chmurka.net>
    <ul9usv$kqp$1$michalj@news.chmurka.net>
    <ula0fu$si1$1$nadir@news.chmurka.net>

    On Tue, 12 Dec 2023 17:14:30 +0100, nadir wrote:

    > Pewnie to nie jedyne wejście do budynku, ale wielkość okien i wysokości
    > między nimi wskazują, że to właśnie było robione pod urządzenia.
    > Wzmocnione stropy, wysokość pomieszczeń to minimum 4-5 metrów, bo albo
    > była podłoga teletechniczna, albo koryta i szachty kablowe nad urządzeniami.

    > Teraz może koparki i ciągną bitcoiny?

    Na słuzbowym prądzie?

    > Nikt nie skraca, tylko raz, że kable się starzeją, uszkadzają, trzeba
    > dołożyć nowe, bo nowi abonenci, to zamiast ciągnąć wiąchę coraz
    > droższych kabli miedzianych, ciągnie się światłowody. A to co jest i
    > działa to się wykorzystuje.

    Ale nowych abonentow kablowych coraz mniej, a starych ubywa,
    więc kable są.

    Nie wiem tylko jak z nowymi budynkami, w tym i biurowymi - sieci rózne
    trzeba doprowadzic, i co - kanciapa na szafy różnych operatorow
    przewidziana, czy Orange ciagnie gruby kabek swiatłowodowy i mniej
    gruby miedziany?

    > Choć znam miejsca, gdzie kanalizacja zapchana jest/była kablami
    > miedzianymi, na których już nie ma żadnych abonentów, to wyciąga się
    > stare kable i w ich miejsce kładzie światłowody.

    Szczegolnie jak sie kable starzeją i juz nie działają :-)

    Ale co na koncu tych swiatłowodów - wiazka sie rozdziela na klientów,
    czy jakas szafeczka ze switchem/routerem, czy jak to się tam nazywa?

    J.