  • Data: 2020-10-11 08:47:30
    Temat: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 10 Oct 2020 19:44:49 +0200, Irokez

    > Niby tak, ale jak przeczytałem powyżej upadł mit gwarancji na samochody
    > Audi. Według tego co pisze tam, w praktyce Audi nie udziela żadnej
    > gwarancji na jednostkę napędową, ponieważ działa to na identycznej
    > zasadzie jak swego czasu w serwisie GSM - zalał/a pan/pani trefną
    > benzynę (wodą telefon), naprawa tylko odpłatna w cenie prawie samochodu
    > (nowego telefonu).

    Sobie może pisać. Przecież silnik można doszczętnie zajechać w mniej niż
    jedno tankowanie. Teraz jeszcze komputery wszystko notują, łatwo sprawdzić
    co koleś wyprawiał. Jeśli odmówili, znaczy musiał być powód. Bo co to dla
    nich jeden silnik w tą czy w drugą. U mnie się niedawno fotel kierowcy
    obluzował, oględziny i opinia serwisu że uszkodzone mocowanie, wymiana na
    koszt koncernu 4 tys. ełro. W sumie wymieniali 2x, za drugim razem
    zapłaciłem za robociznę serwisu bo już mi gwarancja minęła.

    > I teraz możesz nam skoczyć i udowadniać.
    > Tylko że jest to dla mnie dziwne działanie, bo chyba serwis powinien
    > dostać od producenta/dystrybutora części i jeszcze kasę zarobić za naprawę?
    > Więc włącza mi się taka moja teoria spiskowa ;) - widocznie jakiś
    > procent odpuszcza i płaci, więc takie podejście się opłaca, bo serwis
    > zrobi jednak "na gwarancji" a kasę weźmie od nieświadomego klienta
    > większą niż od producenta/dystrybutora.

    Na te miliony sprzedanych samochodów takie sytuacje to promil -- gdyby
    nastąpił faktycznie samopad to by wymienili. Więc proponuję teorię spiskową
    odwrócić, bo to co potrafią ludzie wyczyniać, jak ściemniać i się wybielać
    to jest czasem parodia człowieczeństwa.

    > A co do tematu - mi tam nie grozi kupno nowego, po prostu nie ma to dla
    > mnie jakiegokolwiek logicznego uzasadnienia, poza pokazaniem się
    > sąsiadowi że stać mnie. Tylko że ja nie mam takiej potrzeby.

    Ja mieszkam w lesie, sąsiadów tu tyle co kot napłakał. Teza że ktoś kupuje
    nowe auto żeby się pokazać przed innymi jest absurdalna. Generalnie nie
    zrozumie ten, kto nowym autem z salonu nie wyjechał. :P Ja też nie
    rozumiałem kiedyś jak można kupić auto za 700 tys. Po pierwsze, jak się ma
    to można, po drugie dużo kasy, duży komfort. Nic nie skrzypi, nic nie
    stuka.

    > Używane jest tańsze w zakupie, tańsze w serwisowaniu (ceny obowiązkowych
    > przeglądów w salonach bo utracisz gwarancję, jak widać jednak wirtualną)
    > i tańsze w ogólnej eksploatacji (utrata wartości, nie muszę kupować
    > materiałów eksploatacyjnych z przebitką x10 w serwisie), a tak samo
    > przewiezie pupę z punktu A do punktu B.

    Stawaisz tezę o wirtualnej gwarancji na podstawie proila przypadków?
    Fajnie. Używane jest tańsze w zakupie, ale nijak się ma do nowego (jest już
    rozklekotane) i jest droższe w serwisowaniu wymagając większego i szybszego
    wkładu. No ale patrząc na drogi to ludzie generalnie stan techniczny mają w
    nosie, więc może to i prawda że używany trupek jest tańszy, bo zwyczajnie
    go serwisować nie trzeba póki nie stanie.

    --
    Pozdor
    Myjk