  • Data: 2020-10-11 12:25:20
    Temat: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 11 Oct 2020 10:19:03 +0200, Irokez

    > No właśnie. Niby jak w dobie komputerów wszystko pilnujących?
    > Zakładam że cukru nikt nie wsypał do baku.

    Normalnie. Jak komputer ma ograniczyć jazdę do odcięcia w manualu na
    jedynce? Mógłby, to zaraz by było, że głupi producent bo ogranicza mądrego
    przecież użytkownika.

    > Wymienili lub nie, tu jest typowy czynnik ludzki który o tym decyduje.
    > Może maseczki nie założył w salonie, przyszedł w klapkach i skarpetach,
    > i cyk.. a mu nie uznamy gwarancji, a co mi może zrobić.

    Co ASO szkodzi wymienić, przecież oni części dostają od koncertu i jeszcze
    przycinają od nich za robociznę. Gdyby ASO odwaliło klienta bez powodu to
    byłoby to najgłupsze ASO pod słońcem. To kolejna twoja teza?

    > Znajomemu świeca zapłonowa jedna pękała w silniku w Fordzie. Pierwszy
    > raz wymienili świecę, drugi raz dla pewności że to nie zbieg
    > okoliczności też wymienili świecę, za trzecim razem bez żadnych takich
    > przepychanek jak z tym Audi silnik nowy dostał. A końcówka gwarancji
    > była. Tak więc jak mi coś strzeli do łba aby kupić nowe to wiem już
    > gdzie pójdę. I nie będą to cztery zera.

    Pff. Ja nie iwem jak można takie decyzje na podstawie JEDNEJ opinii
    podejmować. Przeiceż to jakiś absurd. No ale to twój absurd i nic mi do
    tego. Fakt jest taki, że większość takich rzeczy jest rozpatrywana
    pozytywnie, a jeśli nie, znaczy musi być albo burok i mu na złość robią,
    albo właściciel nawalił niewłaściwym użytkowaniem, co zazwyczaj idzie w
    parze jedno z drugim.

    > tak, nie mam jakiejkolwiek, najmniejszej chociaż gwarancji, że jak
    > wystąpi usterka podpadnie pod naprawę gwarancyjną i nie skończę jak
    > klient od tego Audi, czy od Mercedesa za milion. Zakup nowego kompletnie
    > niczym się tu nie wyróżnia w tym względzie od używanego. Przy czym
    > wydaje mi się że obecnie z używanym mam większe szanse na pozytywne
    > rozpatrzenie sprawy przez sąd niż walcząc z serwisem.

    Oczywiście że się wyróżnia, sam nawet przykład na to podałeś. hehe Ty byś w
    swoim używańcu musiał sobie sam świece wymienić, a potem silnik. No, albo
    co bardziej prawdopodobne, jeździłbyś takim zdezelowanym.

    > jeśli rozklekotane tak.
    > Kupuję 4-5 latki, dojeżdżam do 10-11 i wymieniam. Do tej pory w każdym
    > jakieś pierdoły typu rozrusznik padł za 300zł, rura intercooler-kolektor
    > pękła za 150zł, chłodnica pękła na króćcu, koszt chyba 250zł był,
    > łożysko buczy za tez jakieś grosze kupione.

    U mnie w Mazdzie przez 10 lat nic takiego się nie stało. Nic praktycznie do
    tego samochodu nie dołożyłem. Ale już był czas na inwestowanie, więc nowy
    właściciel musiał wpakować koło 5-6 tys.

    > I to są te rzeczy które w nowym nie wyjdą na gwarancji tylko po. Więc i
    > tak zapłacisz. Więc nie ma dla mnie jakiegokolwiek sensu zakup nowego,
    > chyba że faktycznie nie ma co z kasą zrobić a do grobu nie zabierzesz,
    > więc poszaleje. Przede mną jeszcze jest trochę życia (mam nadzieje) i
    > nie przeznaczę tego na auto aby cieszyć się posiadaniem "gwarancji"
    > przez dwa lata płacąc za to średnio 25kPLN rocznie (auta które
    > kosztowały nowe trochę ponad 100kPLN). Mogę tą kasę na ciekawsze wydatki
    > przeznaczyć, chociażby wycieczki.

    Nie prawda, bo jak się kupuje nowe auta na wiele lat, to się o nie dba. Moi
    rodzice w 2002 kupili Opla A II i jeżdżą nim do dzisiaj. 18 lat. Ty
    kupujesz z rynku i nie wiesz jak kto dbał i czy w ogóle dbał. No a jak
    ktoś spuszcza jako pierwszy właściciel 4-5 latka, to raczej nie dbał. Czyli
    prawdopodobieństwo że więcej rzeczy jest walniętych jest większe.

    --
    Pozdor
    Myjk