  • Data: 2020-10-11 10:19:03
    Temat: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-10-11 o 08:47, Myjk pisze:
    > Sat, 10 Oct 2020 19:44:49 +0200, Irokez

    > Sobie może pisać. Przecież silnik można doszczętnie zajechać w mniej niż
    > jedno tankowanie. Teraz jeszcze komputery wszystko notują, łatwo sprawdzić

    No właśnie. Niby jak w dobie komputerów wszystko pilnujących?
    Zakładam że cukru nikt nie wsypał do baku.

    > Na te miliony sprzedanych samochodów takie sytuacje to promil -- gdyby
    > nastąpił faktycznie samopad to by wymienili.

    Wymienili lub nie, tu jest typowy czynnik ludzki który o tym decyduje.
    Może maseczki nie założył w salonie, przyszedł w klapkach i skarpetach,
    i cyk.. a mu nie uznamy gwarancji, a co mi może zrobić.

    Znajomemu świeca zapłonowa jedna pękała w silniku w Fordzie. Pierwszy
    raz wymienili świecę, drugi raz dla pewności że to nie zbieg
    okoliczności też wymienili świecę, za trzecim razem bez żadnych takich
    przepychanek jak z tym Audi silnik nowy dostał. A końcówka gwarancji
    była. Tak więc jak mi coś strzeli do łba aby kupić nowe to wiem już
    gdzie pójdę. I nie będą to cztery zera.

    > Stawaisz tezę o wirtualnej gwarancji na podstawie proila przypadków?

    tak, nie mam jakiejkolwiek, najmniejszej chociaż gwarancji, że jak
    wystąpi usterka podpadnie pod naprawę gwarancyjną i nie skończę jak
    klient od tego Audi, czy od Mercedesa za milion. Zakup nowego kompletnie
    niczym się tu nie wyróżnia w tym względzie od używanego. Przy czym
    wydaje mi się że obecnie z używanym mam większe szanse na pozytywne
    rozpatrzenie sprawy przez sąd niż walcząc z serwisem.

    > Fajnie. Używane jest tańsze w zakupie, ale nijak się ma do nowego (jest już
    > rozklekotane) i jest droższe w serwisowaniu wymagając większego i szybszego

    jeśli rozklekotane tak.
    Kupuję 4-5 latki, dojeżdżam do 10-11 i wymieniam. Do tej pory w każdym
    jakieś pierdoły typu rozrusznik padł za 300zł, rura intercooler-kolektor
    pękła za 150zł, chłodnica pękła na króćcu, koszt chyba 250zł był,
    łożysko buczy za tez jakieś grosze kupione.
    I to są te rzeczy które w nowym nie wyjdą na gwarancji tylko po. Więc i
    tak zapłacisz. Więc nie ma dla mnie jakiegokolwiek sensu zakup nowego,
    chyba że faktycznie nie ma co z kasą zrobić a do grobu nie zabierzesz,
    więc poszaleje. Przede mną jeszcze jest trochę życia (mam nadzieje) i
    nie przeznaczę tego na auto aby cieszyć się posiadaniem "gwarancji"
    przez dwa lata płacąc za to średnio 25kPLN rocznie (auta które
    kosztowały nowe trochę ponad 100kPLN). Mogę tą kasę na ciekawsze wydatki
    przeznaczyć, chociażby wycieczki.

    zdrówko

    --
    Irokez