    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 13 Oct 2020 11:12:02 -0700 (PDT)
    <5f852e13$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 października 2020 23:33:27 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    wyjatki, a nawet nizej masz info ile razy ktos mial problem i naprawiono na
    gwarancji.

    > No nie żartuję. Jak podliczysz to ryzyko kupna używki większe ale tańsze...

    Gruszki i japka.
    Ale jak se tam chcesz to se tlumacz.
    Jednak wiecej ludzie narzekaja na uzywki niz na nowe.

    Ale zeby nieco na zgode wyjsc to dopowiem tylko tyle:

    Auto nalezy kupowac takie na jakie nas stac.

    obracal to stary psuje sie tyle co nowy plus swoje.

    > Ale ja nie mówię, że nie. Problem tylko w tym, że są pięć razy droższe i
    > również droższe w utrzymaniu. To tak jabyś tłumaczył, że bardziej opłaca

    No chyba znowu zartujesz? Drozsze w utrzymaniu?
    Nie potwierdzam.
    Mam nowe, od poczatku ubezpieczenie to jakies 2000 schodzace do 1200 po chyba 12
    latach.
    Zero kosztownych przegladow w aso.
    Zero jakiegos specjalnego traktowania nowki.
    Wlozylem w auto jakies 3kpln, zrobilo 100kkm.

    Uzywke kupilem i tak samo ubezpieczenie ani nie stanialo ani nie zdrozalo.

    Pytalem kiedys tu na grupie. Prawie wszyscy placa miedzy 1kpln a 3-3.5kpln (OC+AC).

    Nie trzeba nic specjalnego z nowka robic. Zadne tam drogie przeglady.
    Ale trza wymieniac co trzeba i to sie robi tak samo u prywaciarza jak i w ASO.

    Wymagania co do przegladow w aso byly ubite dawno temu w sądach.

    Jak bardzo chcesz przedluzenie gwarancji na blachy to trzeba robic te durne przeglady
    ale to w praktyce sciema jest.

    Bo tylko umyja i ofoca ci auto i tyle. Sam dostarczysz im za swoje pieniadze dowodow
    na to ze "3 lata temu w tym miejscu byl odprysk od kamienia, mozemy to polakierowac
    pozagwarancja".

    > się kupić pałac niż mieszkanie, bo pałac jednak fajniejszy. My nie
    > rozmawiamy o tym czy nówki są fajniejsze, tylko co bardziej się opłaca.

    No przeciez dokladnie o tym pisze.

    Wzbudzilem sie bo ktos tu popisal mity jakoby uzywki tansze byly.

    A mi nijak to nie wychodzi, ani patrzac na nasz rynek ani na amerykanski.
    Moze tak bylo przez jakis czas ale juz minelo.

    I to samo tyczy sie kosztow utrzymania.
    Roznice jakie tam moga byc to nie sa jakies drastyczne. Te roznice gina w statystyce
    tego na co mozna trafic.

    psuja. Tyle ze jak dzis kupujesz 8latka to juz podpada pod mit nowych psujacych sie
    wiec w sumie od tych 10 lat ilosc uzywek powinna spadac drastycznie bo sie powinny
    juz dawno zepsuc.

    > 150K to może i nie, ale osobiście znam takich co wtopili 100k. Jak żona
    > mu zgubiła samochód na parkingu, to mówi, że pomyślał sobie, że w sumie
    > dobrze, że ukradli;)

    No i co? Zostawil to auto w garazu az rozpadlo sie w proch czy odwiozl na zlom i
    dostal 800pln?
    A moze jednak sprzedal za 80kpln wiec stracil tylko 20?

    Ja moge nazbierac wiecej opowiesci jak ktos sztrucla kupil i ladowal kase...

    > To nie jest mit. Te nowsze statystycznie pojeżdzą krócej niż starsze.

    No wlasnie nie bardzo.
    Ale jak jestes pewien to rzuc statsami, albo przynajmniej czyms co mozna w realu
    zaobserowac.

    Podumamy moze sie cos wywniskuje. Ja tego nie widze. Widze ze technika wrecz pozwala
    na dluzsze korzystanie z aut.

    nie bedziesz early adopterem to szanse na to sa male.

    > A skąd - gwarancja działa tak, że auto ma być w miarę bezawaryjne do
    > końca gwarancji.

    I jest, i mam wrazenie ze sobie nieco przeczysz, przeciez sugerujesz ze jednak nowki
    sie psuja :)

    do kazdego modelu, kazdego rocznika.

    > Ale obcnie części robi się, żeby wytrzymały kilka lat. Nie to, żeby
    > kierdyś projektowali na kilkadziesiąt - po prostu technika poszła do
    > przodu;)

    Sadze ze nie.

    przeprojektowane ale to ten sam silnik.

    > Nie, po prostu nie. To nie są raczej te same silniki. Choćby normy się
    > zmieniły, silnika sprzed 10 lat po prostu nie wpakujesz w nówkę.

    Malo wiesz. Czesto to jest ten sam silnik z delikatnie przeprojektowanymi elementami.
    Widze to po serii silnikow fordowskich (uzywanych tez w mazdach) i czesto
    blizniaczymi z np. fiatowskimi.

    Odlewy sa podobne, materialy tez. Czasem sie jakis element dolotu zmienia, albo
    ksztalt cylindra.

    A zeby nowa norme zaadoptowac to sie start/stop dodaje.

    We focusie, kuga/escape, fusionie stosuje sie ten sam silnik. I to miedzy
    generacjami.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine

    Tu masz rozmalowane co i jak:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine#Du
    ratec_20
    To ze jeden ma inna pojemnosc nie znaczy ze reszta osprzetu jest inna. Wiele czesci
    pasuje na krzyz.