  • 151. Data: 2017-05-10 13:11:52
    Temat: Re: Czyja by.
    Od: "Stan56" <j...@k...pl>

    news:v7r5hctvf7h4dtukpgaeqmqud2jbio03r5@4ax.com...
    Wed, 10 May 2017 12:21:02 +0200, w <oeupjq$mdg$1@news.mixmin.net>, "Stan56"
    <j...@k...pl> napisał(-a):

    > Twoich wynurzeń niezgodnych z rzeczywistością.

    Ale jest zgodne z Prawem o Ruchu Drogowym.

  • 152. Data: 2017-05-10 13:42:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 May 2017 13:11:52 +0200, w <oeusiv$sp4$1@news.mixmin.net>, "Stan56"
    <j...@k...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jest zgodne z Prawem o Ruchu Drogowym.

    Tak. Przytocz, bo na razie nic nie przytoczyłeś, poza własną interpretacją.

    PS.
    http://kontakt24.tvn24.pl/jedna-osoba-ranna-w-zderze
    niu-busa-z-audi-na-skrzyzowaniu-w-moscisku,3024668,u
    gc

  • 153. Data: 2017-05-10 14:19:31
    Od: "Stan56" <j...@k...pl>

    > http://kontakt24.tvn24.pl/jedna-osoba-ranna-w-zderze
    niu-busa-z-audi-na-skrzyzowaniu-w-moscisku,3024668,u
    gc

    Są istotne różnice :
    Kierowca busa skończył manewr wyprzedzania na skrzyżowaniu,
    czyli kierowca Audi musiał go doskonale widzieć i mimo tego wyjechał.

    Kierowca Audi nie upewnił się, że droga jest wolna.

    Napisane jest, że to są WSTĘPNE ustalenia policji.

    W sytuacji z wątku wyjezdżający upewnił się, że droga jest wolna
    i wyjechał, zgodnie z PoRD. Gdy był już na głównej to zobaczył pojazd
    kończący manewr wyprzedzania jeszcze przed skrzyżowaniem,
    ale w miejscu gdzie była podwójna ciągła.

  • 154. Data: 2017-05-10 16:23:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 May 2017 14:19:31 +0200, w <oev0h2$67l$1@news.mixmin.net>, "Stan56"
    <j...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > kończący manewr wyprzedzania jeszcze przed skrzyżowaniem,
    > ale w miejscu gdzie była podwójna ciągła.

    Nie fantazjuj -- ślady hamowania są wyraźnie widoczne.
    Sytuacja bliźniacza do opisywanej na początku wątku.
    Tylko tym razem nie udało się.

  • 155. Data: 2017-05-10 18:00:15
    Od: p...@g...com

    Kierowca Audi nie przyjmie mandatu i spotkają się w sądzie gdzie już różnie może być
    ale pewne jest że kierowca który wyprzedzał nieprawidłowo już się z tego nie
    wymiksuje. Dobry mecenas przytoczy argument że nikt nie musi się spodziewać wariata
    drogowego i wysoki sąd może lecz oczywiście nie musi się z tym zgodzić :-)

  • 156. Data: 2017-05-10 18:29:42
    Od: "Stan56" <j...@k...pl>

    <j...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > ale w miejscu gdzie była podwójna ciągła.

    Sytuacja bliźniacza do opisywanej na początku wątku.

    ==================
    Podobne jest tylko skrzyżowanie i manewry.
    VW bus stoi na skrzyżowaniu, czyli najprawdopodobniej
    w tym miejscu na skrzyżowaniu doszło do zderzenia, czyli kierowca Audi
    MUSIAŁ widzieć busa i nie ustąpił mu pierwszeństwa.

    W sytuacji z wątku wyjezdżający upewnił się, że droga jest wolna
    i wyjechał, zgodnie z PoRD.
    Udowodnienie jest trudne, bo jeden będzie twierdził, że droga
    była wolna, a drugi będzie twierdził, że wyjeżdżający miał możliwość
    zobaczenia go.

  • 157. Data: 2017-05-10 22:38:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 May 2017 18:29:42 +0200, w <oevf7a$5ar$1@news.mixmin.net>, "Stan56"
    <j...@k...pl> napisał(-a):

    > VW bus stoi na skrzyżowaniu, czyli najprawdopodobniej
    > w tym miejscu na skrzyżowaniu doszło do zderzenia, czyli kierowca Audi
    > MUSIAŁ widzieć busa i nie ustąpił mu pierwszeństwa.

    A Audi po zderzeniu musiało jechać jeszcze ze 20m, bo ostatecznie znalazło się
    za busem. Rutkowski z ciebie albo Newton nie istnieje...

  • 158. Data: 2017-05-11 03:00:50
    Temat: Re: [OT] Re: Czyja by była wina ?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Generalnie w prawie stosuje się zwroty "należy", "jest obowiązany" itp.
    > Nie stosuje się "musi" lub "nie można" - dlatego, że jak "musi" to
    > znaczy, że musi i inaczej się nie da. A skoro się nie da, to znaczy, że
    > nijak czynu zabronionego popełnić nie mógł. W końcu w ustawie byłoby
    > wprost napisane, że nie da się inaczej;)
    >
    > Więc skoro pytasz to IMHO "wymaga się". Co się stanie jak tego znaku nie
    > będzie - IMHO nic - dalej masz pierwszeństwo, co najwyżej o tym nie
    > wiesz. Gorzej jak masz ustąpić i o tym nie wiesz;)

    Jasne. Pytanie dlaczego nie napisano w przepisie:
    Wzdłuz trasy z pierwszenstwem, przed kazdym skrzyzowaniem należy powtarzac
    itd
    tylko jakies zalecenia co do zasad ktore należy przyjąć...
    Ale moze czepiam się...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 159. Data: 2017-05-11 15:17:58
    Temat: Re: Czyja by była wina ?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-10 o 10:21, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 9 May 2017 16:35:56 +0200, w <oesk4d$h08$2@node2.news.atman.pl>, Poldek

    > Więc nie masz możliwości zajechania mu drogi.

    I się spotykamy czołowo...

  • 160. Data: 2017-05-11 15:31:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-09 o 16:51, Liwiusz pisze:

    > Nie.
    > Czy jak wyjeżdżał, to ksenia już wyprzedzała?

    Tego nie wiemy.
    Jakie to ma znaczenie?