  • 102. Data: 2017-05-08 21:01:00
    Temat: Re: Czyja by była wina ?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Nadal proszę: podaj przykład takiego skrzyżowania z nietypowym
    > pierwszeństwem i bez znaków.

    Nie za bardzo wiem co udowadniam - naprawde nie wiesz, ze znak jesteś na
    drodze z pierwszenstwem obowiązuje do odwołania a nie do nastepnego
    skrzyzowania?
    Pierwsze skojarzenie z brzegu - jedz ulicą Leszczyńska od ulicy Opolskiej.
    Na całej Leszczynskiej masz pierwszenstwo chociaz przed skrzyzowaniami nie
    ma znaków o tym informujących.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 103. Data: 2017-05-08 21:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Tak. Przed każdym skrzyżowaniem, na którym pierwszeństwo jest inne, niż
    > typowe z prawej strony.

    No to ci mowie ze tak byc nie musi.
    Znak ze masz pierwszenstwo obowiązuje tak długo az inny znak go nie odwoła.
    I to ze przy kolejnym skrzyzowaniu nie ma znaku ze masz pierwszenstwo nic
    tu nie zmienia - masz je nadal.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 101. Data: 2017-05-08 21:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Najgorsze jest to, że nie tylko Ty jeden tak myślisz, że nie tylko Ty
    > jeden nie masz pojęcia o zasadach ruchu.
    > Właśnie z powodu takich "kierowców" Prawo o Ruchu Drogowym robi się
    > coraz bardziej szczegółowe. :/

    Jeszcze nie wyczułes trolla? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 104. Data: 2017-05-08 21:39:02
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-05-08 o 20:51, Shrek pisze:

> [...]
    > poszedł by w stronę, że prawo nie może żądać niemożliwego - ustąpił tym
    > co mógł, ciebie nie zauważył (i miał ku temu prawo, bo fizycznie nie
    > było takiej możliwości). Więc prawo nie może zakładać niemożliwego - nie
    > może nakazać widzieć przez ciężarówkę, nie może nakazać (i nie nakazuje)
    > zakładania w każdej sytuacji isnienia niewidzialnych pojazdów w
    > niewiarygodnych miejscach.
    >
    > Były przypadki gdzie wyjeżdzający (choć głównie z prawej się dziwili)
    > obecnie w takich sytuacjach w sądzie dziwią się raczej zwolennicy

    Otóż to, o ile policjant leci wg prostej wykładni PORD, to w sądzie już
    różnie bywa, tak jak ostatnio przypadek na Puławskiej w Wawie, gdzie
    zapierdalacz przywalił w skręcający w lewo samochód i mimo że miał
    pierwszeństwo to wina została orzeczona po jego stronie.

  • 105. Data: 2017-05-08 21:56:40
    Od: p...@g...com

    https://youtu.be/AODCm1-GGGM

    Bodajże drugi filmik, ten niebieski samochodzik, sytuacja pasuje ?

  • 106. Data: 2017-05-08 22:15:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2017 o 21:01, Budzik pisze:

> [...]
    > I to ze przy kolejnym skrzyzowaniu nie ma znaku ze masz pierwszenstwo nic

    To nie do końca prawda. Też tak myślałem, zle ktoś tu podał fragment
    rozporządzenia - widocznie się zmieniło, bo teraz stoi napisane, że znak
    pierwszeństwo przejazdu powinien być powtarzany przed skrzyżowaniami
    (tylko chyba mniejszy).

    Co z pierwszeństwem jak go nie ma a jaet A7 na poprzecznej? Ano IMHO
    dalej jest. Dlatego napisałem, że "nie do końca" prawda.

    Shrek

  • 107. Data: 2017-05-08 22:38:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 8 May 2017 20:44:32 +0200, w <oeqeaf$p3g$1@usenet.news.interia.pl>, Adam
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Wyprzedzał _stojący_ pojazd?
    > To jakiś oksymoron.

    Oksymoron oznacza akurat coś innego :)

  • 108. Data: 2017-05-08 22:43:27
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 6 May 2017 18:12:37 +0200, ksenia <k...@g...com> wrote:

    >Jakbysmy się zachaczyli czyja by była wina ?

    Tego co ma gorszego prawnika ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 109. Data: 2017-05-08 22:45:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 8 May 2017 12:56:40 -0700 (PDT), w
    <a...@g...c
    om>,
    p...@g...com napisał(-a):

    > https://youtu.be/AODCm1-GGGM
    >
    > Bodajże drugi filmik, ten niebieski samochodzik, sytuacja pasuje ?

    Nie bardzo. Tamten zaczął wyprzedzać, gdy autor nagrania wyjechał.

    Ale wygląda mi to na wyjazd z jakiejś drogi wewnętrznej, bo nie ma nawet znaku
    "ustąp" (choć z kolei jest tabliczka z nazwą ulicy).

  • 110. Data: 2017-05-08 23:00:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 08 May 2017 22:45:18 +0200, w
    <9...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > Mon, 8 May 2017 12:56:40 -0700 (PDT), w
    > <a...@g...c
    om>,

    > Nie bardzo. Tamten zaczął wyprzedzać, gdy autor nagrania wyjechał.
    >
    > Ale wygląda mi to na wyjazd z jakiejś drogi wewnętrznej, bo nie ma nawet znaku
    > "ustąp" (choć z kolei jest tabliczka z nazwą ulicy).

    PS.
    Zdjęcie z 2012 r. tego skrzyżowania:
    https://www.google.pl/maps/@50.2863273,19.0590786,3a
    ,75y,57.28h,66.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1swaatx7CZ1JtiD
    dzcDozn2g!2e0!7i13312!8i6656

    Zdjęcie z 2013 r.:
    https://www.google.pl/maps/@50.2864446,19.0593484,3a
    ,75y,227.14h,76.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1srg7QryLCFbLR
    I4CGS1jBzg!2e0!7i13312!8i6656

    Znajdź różnicę :)