  • 31. Data: 2012-01-30 11:49:18
    Temat: Re: Czyja wina.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Jan 2012, Adam Płaszczyca wrote:

    > E-e - miałem podobnie, wyrok uniewinniający.

    A było w ogóle o obwinienie drugiej strony w sprawie odrębnego
    wykroczenia, czy sąd poprzestał na rozstrzygnięciu o odpowie-
    dzialności za wypadek?
    (bo to, że jedna ze stron nie ponosi odpowiedzialności
    *za wypadek* nie jest tożsame ze stwierdzeniem, że nie dopuściła
    się wykroczenia, więc jeśli była sprawa "o spowodowanie wypadku",
    a nie "o spowodowanie wykroczenia innego niż wypadek", to wyrok
    nie stoi w sprzeczności z tezą :))

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2012-01-30 20:20:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 11:49:18 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A było w ogóle o obwinienie drugiej strony w sprawie odrębnego
    > wykroczenia, czy sąd poprzestał na rozstrzygnięciu o odpowie-
    > dzialności za wypadek?

    Tak, policja wystąpiła po rozstrzygnięciu. Biegły explicite wskazał, że
    tamten JEST winny.

    --
    ___________ (R)

  • 33. Data: 2012-01-31 12:00:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 28 Jan 2012 20:43:45 +0100, w <jg1j5g$r7p$1@usenet.news.interia.pl>,
    megrims <m...@i...pl> napisał(-a):

    > dwa przypadki:
    >
    > 1. Wyjeżdżamy z drogi podporządkowanej na drogę główną jednojezdniową
    > w prawo. Wiemy, że jest tam zakaz wyprzedzania. Patrzymy w lewo
    > i nic nie jedzie. Ale po wyjechaniu na tą główną z prawej strony
    > widzimy, że ktoś łamiąc zakaz wyprzedzania jednak wyprzedza
    > i dochodzi do zderzenia czołowego.
    >
    > 2. Skręcamy w drogę jednokierunkową na parkingu podziemnym w centrum
    > handlowym. Patrzymy czy nic nie jedzie, a jednak ktoś jedzie pod prąd
    > i dochodzi do zderzenia czołowego.

    2 x Twoja.

  • 34. Data: 2012-01-31 12:02:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 28 Jan 2012 22:27:34 +0100, w
    <4f246846$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Obstawiam że wina jadącego pod prąd.

    Raczej tego jadącego pod prąd. Wyjeżdżając z parkingu włączamy się do ruchu.

  • 35. Data: 2012-01-31 12:03:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 29 Jan 2012 10:01:57 +0100, w
    <1uumgstnnng3r$.1xrt8lrijh8b6.dlg@40tude.net>, "P.B." <p...@w...pl>
    napisał(-a):

    > Jedna uwaga: wyjazd z drogi podporządkowanej nie musi być skrzyżowaniem!
    > Wystarczy, że ta podporządkowana to wyjazd parkingu supermarketu, stacji
    > benzynowej, albo osiedla oznakowanego jako strefa zamieszkania i już nie ma
    > tam żadnego skrzyżowania. Polecam uwadze Art. 17 PORD.

    To tym bardziej, bo włączasz się do ruchu.

  • 36. Data: 2012-01-31 12:05:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    29 Jan 2012 12:21:57 GMT, w <4f2539e5$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>, to
    <t...@i...pl> napisał(-a):

    > begin jerry

    > - Nie każdy wyjazd z podporządkowanej to skrzyżowanie

    Każdy. A te "skrzyżowania" o których myślisz to nie drogi "podporządkowane".

  • 37. Data: 2012-01-31 12:30:06
    Od: to <t...@i...pl>

    begin r...@k...pl

    > Każdy. A te "skrzyżowania" o których myślisz to nie drogi
    > "podporządkowane".

    A jakie, główne?

  • 38. Data: 2012-02-01 11:25:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 31 Jan 2012 12:02:26 +0100, w
    <e...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > Sat, 28 Jan 2012 22:27:34 +0100, w
    > <4f246846$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"

    > Raczej tego jadącego pod prąd. Wyjeżdżając z parkingu włączamy się do ruchu.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Autopoprawka - tego wyjeżdżającego z parkingu.

  • 39. Data: 2012-02-01 11:33:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    31 Jan 2012 11:30:06 GMT, w <4f27d0be$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>, to
    <t...@i...pl> napisał(-a):

    > begin r...@k...pl

    > A jakie, główne?

    Nie, wewnętrzne.
    A wjeżdżając z nich nie ustępujesz pierwszeństwa przejazdu (jak z drogi
    podporządkowanej), tylko włączasz się do ruchu.
    Warto zapamiętać.

  • 40. Data: 2012-02-01 11:59:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jan 2012, Adam Płaszczyca wrote:

    > Tak, policja wystąpiła po rozstrzygnięciu. Biegły explicite wskazał, że
    > tamten JEST winny.

    Moment, bo albo się nie rozumiemy, albo nie nadążam.
    Idzie o to, czy w ogóle była poruszana sprawa odpowiedzialności
    za wykroczenie *nie związane z wypadkiem* - czyli nie o to,
    że jedna strona jest winna wypadku, a o to, że druga strona
    dopuściła się wykroczenia mimo że NIE JEST winna wypadku.
    Zazwyczaj (chyba) jest tak, że do sądu "idzie" sprawa
    o spowodowanie wypadku (i tylko ta). Jedna.
    Sprawcy wykroczenia które nie zostało uznane za przyczynę
    wypadku sprawa uchodzi na sucho nie dlatego, że nie był
    winien wykroczenia, a dlatego że nikt się tym nie zajął.
    Sąd z urzędu chyba nie ma obowiązku szukania sobie spraw :P,
    więc aby ukaranie miało miejsce, policja musiałaby złożyć
    trzy wnioski o ukaranie, z czego później dwa sąd wybrałby
    sobie do "ukarania wspólnego" (za wykroczenie które zostało
    uznane za przyczynę wypadku i za samo spowodowanie wypadku
    kara tylko jedna).
    W sprawie o spowodowanie wypadku, sprawca wykroczenia które
    nie zostało uznane za przyczynę wypadku *oczywiście* musi
    zostać uniewinniony - bo to nie była sprawa o jego
    wykroczenie, nie dotyczy tego co zrobił.

    pzdr, Gotfryd